• Bubbe

Hej alla pappor

Sambon har hängt här ett tag och jag kände nu att det vore kul att snacka med andra pappor, har inga bekanta som är förälder som man kan snacka pappasaker med.

Blev far till en liten tjej i augusti förra året. Varje dag är en erfarenhet kan man väl säga. {#lang_emotions_smile}

• Svar på tråden Hej alla pappor
  • Amora Branca Sylvestre

Ja, verkligen! Här är en pappa till en gosse september'09

• Bubbe

Kul! September är en bra månad, men jag är inte opartisk i den frågan eftersom jag är ett septemberbarn själv. :P

Vi fick våran tjej i Augusti 09!

• Amora Branca Sylvestre

Grattis :) Själv är jag junibarn!

Har ni börjat med fast föda?

• Shostakovitz

Hej på er!

Grattis alla till fadersskapet, hoppas ni älskar det lika mycket som jag gör!

Jag blev pappa september 08 då vi fick en bastant jänta (4660g), Eira, och nu väntar vi barn nummer två. Enligt RUL en gosse som är beräknad 25:e maj, väntar med glädje för att få lära känna den lille {#lang_emotions_smile}

Jag är majbarn själv liksom den kommande sannolikt kommer bli, så vi hoppas han blir lugn och beskedlig likt sin far {#lang_emotions_wink}

Eira var ungefär sex månader gammal när vi började introducera fast föda. Eller fast och fast, det är ju en sörja kan man säga.

• Amora Branca Sylvestre
    Shostakovitz skrev 2010-01-22 11:43:24 följande:
    Hej på er! Grattis alla till fadersskapet, hoppas ni älskar det lika mycket som jag gör! Jag blev pappa september 08 då vi fick en bastant jänta (4660g), Eira, och nu väntar vi barn nummer två. Enligt RUL en gosse som är beräknad 25:e maj, väntar med glädje för att få lära känna den lille Jag är majbarn själv liksom den kommande sannolikt kommer bli, så vi hoppas han blir lugn och beskedlig likt sin far Eira var ungefär sex månader gammal när vi började introducera fast föda. Eller fast och fast, det är ju en sörja kan man säga.
    Hjälp! Och jag som trodde min lilla gubbe var stor när han kom ut med sina 3685 gr. Förresten, är din dotter fortfarande större än resten av ungarna i hennes ålder?

Vi har kört på med fast sedan han var 3 månader, gradvis i början men nu börjar han äta ordentligt. Kvällgröten är verkligen en livräddare, han sover ju helt superbt!
  • Arnold

Hej!

Är ny här och kollar runt lite. Hittade sidan genom matt min tjej verkar bo här ;)

Väntar med tjejen mitt femte barn.

Men trevligt trevligt.

//A

• Nelson80

Hej Bubbe och alla andra. Blev också pappa till en tjej i augusti förra året. Håller helt med om att varje dag är en erfarenhet. Det lilla livet kommer på nya saker att underhålla oss med varje dag.
    Vi började med fast föda (eller sörja) för en månad sedan. Potatis med morötter, blomkål, broccoli osv. 
    Jävlig roligt att se reaktionen när dottern fick potatis för första gången. :)

• sportiz79

Hallå allihop.
    För två år sen bodde jag och frugan i en trång två på Hisingen Göteborg nu två år senare sitter vi med två små gullungar i ett radhus utanför Alingsås.
    Grabben föddes i oktober -08 och i oktober förra året så kom våran lilla dotter. Så 11 månader lyckades vi med. Va bara att slänga in grabben i sängen när kom hem och drog av frugan i hallen igen så va det igång igen hahaha...nä inte riktigt så kanske men. Nä allvarligt talat så trivs vi underbart med småbarnslivet..byta en blöja som att byta två spelar ingen roll. Grabben är med och försöker hjälpa till iallafall...sen att han stoppar in nappen i hennes öga istället kan man ju inte göra nåt år..Han försöker ju bara få tyst på sin syster när hon är lessen.

Nä så vi ångrar ingenting att vi skaffade så tätt. sen har man ju fått höra massa kommentarer men det är deras problem om dom vill lägga energi på sånt. Vi sköter vårt och dom sköter sitt.

Lycka till allihop i småbarnslivet...bland spyor matkastning på väggarna och sura blöjor

• Amora Branca Sylvestre
    Arnold skrev 2010-01-23 14:03:16 följande:
    Hej! Är ny här och kollar runt lite. Hittade sidan genom matt min tjej verkar bo här ;) Väntar med tjejen mitt femte barn. Men trevligt trevligt. //A
    Grattis, det måste vara jättekul med en så stor familj. Vilken ålder är resten av syskonen i?
  • Amora Branca Sylvestre
    Nelson80 skrev 2010-01-23 22:23:23 följande:
    Hej Bubbe och alla andra. Blev också pappa till en tjej i augusti förra året. Håller helt med om att varje dag är en erfarenhet. Det lilla livet kommer på nya saker att underhålla oss med varje dag. Vi började med fast föda (eller sörja) för en månad sedan. Potatis med morötter, blomkål, broccoli osv.  Jävlig roligt att se reaktionen när dottern fick potatis för första gången. :)
    Och jag som trodde bara pojkar föddes 2009 :) Välkommen in i gruppen!

Haha, det var verkligen priceless när min lilla gubbe fick något annat i munnen än bröstmjölk. Han funderade länge och sedan avlossade han värsta smajlet!
  • Amora Branca Sylvestre
    sportiz79 skrev 2010-01-24 20:05:32 följande:
    Hallå allihop. För två år sen bodde jag och frugan i en trång två på Hisingen Göteborg nu två år senare sitter vi med två små gullungar i ett radhus utanför Alingsås. Grabben föddes i oktober -08 och i oktober förra året så kom våran lilla dotter. Så 11 månader lyckades vi med. Va bara att slänga in grabben i sängen när kom hem och drog av frugan i hallen igen så va det igång igen hahaha...nä inte riktigt så kanske men. Nä allvarligt talat så trivs vi underbart med småbarnslivet..byta en blöja som att byta två spelar ingen roll. Grabben är med och försöker hjälpa till iallafall...sen att han stoppar in nappen i hennes öga istället kan man ju inte göra nåt år..Han försöker ju bara få tyst på sin syster när hon är lessen. Nä så vi ångrar ingenting att vi skaffade så tätt. sen har man ju fått höra massa kommentarer men det är deras problem om dom vill lägga energi på sånt. Vi sköter vårt och dom sköter sitt. Lycka till allihop i småbarnslivet...bland spyor matkastning på väggarna och sura blöjor
    Ja, det är onödigt att slösa tid på oväsentligheter :)

Jag har hört lite olika om det där med barn tätt. Vissa har sagt att det blir inte dubbelt så svårt utan 10 ggr. Andra har sagt att om man väntar t.ex. 5 år är det en jättelik omställning. Vad det planerat med så tätt emellan?
  • sportiz79
    Amora Branca Sylvestre skrev 2010-01-25 09:37:25 följande:
    Ja, det är onödigt att slösa tid på oväsentligheter :) Jag har hört lite olika om det där med barn tätt. Vissa har sagt att det blir inte dubbelt så svårt utan 10 ggr. Andra har sagt att om man väntar t.ex. 5 år är det en jättelik omställning. Vad det planerat med så tätt emellan?
    OK fritidsproblem har vi ju inte men vi gör detta för barnens skull. Att dom skall få växa upp i samma tidsepok i livet. Vi tror det är det bästa för barnen och även roligt när dom blir större att ha ett syskon i nästan samma ålder. Detta var helt klart planerat att skaffa så tätt utan tvekan. Med risk för kommentarer om detta jag säger nu så tycker jag personligen att det är mest av egoistiska skäl många väntar några år imellan barnen. Bara för att föräldrarna tycker det är jobbigt. Visst är det jobbigt nu i början men vi är inställda på det och gnäller inte. Som sagt vi gör detta för deras bästa (som vi tror är det bästa). Som du förstår så får vi åsikter om detta och OM våra åsikter men vi tar inte åt oss utan detta är vårt val och våran syn på det hela.
  • Shostakovitz
    Amora Branca Sylvestre skrev 2010-01-22 12:45:45 följande:
    Hjälp! Och jag som trodde min lilla gubbe var stor när han kom ut med sina 3685 gr. Förresten, är din dotter fortfarande större än resten av ungarna i hennes ålder? Vi har kört på med fast sedan han var 3 månader, gradvis i början men nu börjar han äta ordentligt. Kvällgröten är verkligen en livräddare, han sover ju helt superbt!
    Hon var både stor och tjock så numera när hon inte är lika rultig är hon inte så mycket större längre. Men litegrann större är hon fortfarande, hon är större än sina jämnåriga på dagis i alla fall...

Vi har mest kört välling på kvällarna och det har fungerat bra. Amningen slutade strax innan ett år och på slutet var det mest nattamning men vi märkte så fort vi började med välling att hon slutade vakna hungrig och/eller sugen på nätterna. Jag har hört flera som har goda erfarenheter av gröt, barnen verkar stå sig rätt bra på det, funderar på att prova det på nästa unge som kommer i maj {#lang_emotions_smile}
  • Bubbe
    Amora Branca Sylvestre skrev 2010-01-22 12:45:45 följande:
    Hjälp! Och jag som trodde min lilla gubbe var stor när han kom ut med sina 3685 gr. Förresten, är din dotter fortfarande större än resten av ungarna i hennes ålder? Vi har kört på med fast sedan han var 3 månader, gradvis i början men nu börjar han äta ordentligt. Kvällgröten är verkligen en livräddare, han sover ju helt superbt!
    Våran tjej har nu börjat lite smått med potatis (bläää) och nån enstaka puré. Hon är 5 månader nu.

Så du rekommenderar kvällsgröten? Vår kanske testa det då! Lilltjejen hatar att sova, det är det värsta som finns. Man kan ju missa roliga saker som händer då! =)
Svar på tråden Hej alla pappor