Vad håller sambons bror på med???
Jag och min sambo har varit tillsammans i 4år och bott ihop 2år. Vi har ett stabilt och lyckligt förhållande. Mitt problem är att jag upplever sambons bror kommer med onödiga kommentarer och påståenden om MIG.
Allt började när jag och min sambo (första året vi var tillsammans och nån av de första gångerna jag träffade sambons bror) blev medbjudna på en resa till medelhavet av deras föräldrar på semester. Då tyckte sambons bror att jag var högfärdig och dryg. Detta sa han inte till mig utan till hela deras familj, när jag var på toaletten. Detta på grund av att jag inte ville dricka alkohol mitt på dagen som de gjorde och för att jag var lite blyg. Jag som person är lite återhållsam då jag inte känner folk, (jag pratar och är med i diskussioner men är inte gruppens medelpunkt.) Tyckte det kändes oerhört hemskt att han bara satt mig i ett fack, fast han inte kände mig och dessutom försöka färga familjens syn på mig. Min sambo hade inte heller "försvarat" mig.
Sedan hette det(längre fram) att sambons bror ändrat uppfattning om mig, vilket var skönt att höra. MEN han tyckte fortfarande jag var tråkig och att jag inte visade han (sambons bror) otillräcklig uppmärksamhet då vi träffades i familjen. Jag har verkligen inte ignorerat honom, har pratat med honom precis som med den övriga familjen. Det har varit såna här grejer och att han stört sig på mig av olika anledningar, (kommer inte ihåg alla) under åren som gått.
Nu i julas gav sambons bror oss en inredningsdetalj i julklapp och frågade om den passade in i vårt hem. Jag svarade ,ungefär, att det gjorde den och att den är fin. Dagen efter träffar min sambo sin bror och då säger han att det var ju tråkigt att **** inte gillade julklappen och tyckte att den var ful och inte alls passade in. Sa hon?, svarade min sambo...
Jag får sedan höra detta av sambon när han kommer hem. Jag sa till sambon att så hade jag verkligen inte sagt utan tvärtom att den var fin. Sen sa jag till sambon att hälsa det till honom och att han måste ha missuppfattat eller hört fel.
Sambons bror vägrar acceptera detta för han visste vad han hade hört och basunerar ut detta till hela deras familj sedan. Jag blir självklart upprörd och ledsen, när jag får höra det av sambon, för nu framställer hans bror mig som otacksam och dessutom som en lögnare i deras familj.
Sambons bror håller på att missuppfatta, höra fel och allt möjligt gällande mig! Förstår inte vad han håller på med, känns som han vill förstöra på ngt sätt.
När jag sa till min sambo; att så sa jag absolut inte gällande julklappen och skulle aldrig i mitt liv säga (även om jag verkligen tyckte den var ful). Trodde min sambo känner mig så väl att han vet det, men han kan inte vara på min "sida" i detta för han hörde aldrig vad som sades...Känner mig ledsen och besviken över det med.
Vet nån vad sambons bror håller på med?