• mammageno

stöt mot magen?

min dotter råkade stöta till min mage när hon skulle sträcka på sig, hälen kom rätt på livmoderområdet, och det var inte hårt precis men tillräckligt för att jag skulle bli asrädd. Kanske som en lätt box eftersom hon inte släppte all tyngd.
    har inte ont i magen nu, det kanske känns lite men det kan bero på att jag blir rädd och känner efter. det känns spänt.  men det känns så jobbigt för jag är rädd att förlora den lill*

är i vecka 12 idag, och magen känns äntligen på morgonen när jag ligger ner, och just där träffade hon

Jag vet att de ligger skyddade men är det är spänt så och hon träffade rätt på så så känns det som om hon råkade komma på bebisen...

har en tid kl 10 med bm, jag har en ul tid reserverad, i fall jag ville iom att jag fått mf innan.

kan det varit ngn fara? jag sa till henne att du MÅSTE tänka dig för, för jag har sagt det 1000000 ggr att ta det försiktigt med min mage, hon är 6 år.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 09:38
    ville bara säga att jag blev inte arg eller visade dottern att jag blev rädd, jag sa bara att du måste tänka dig för och det var inget mer med det, hon är för liten och glömmer av sig, det vet jag.

• Svar på tråden stöt mot magen?
  • Kajak

Ähh det är inte fara.
    Bebisen ligger VÄLSKYDDAD i magen... Livmoder är som en madrasserad rum som den där ökanda rum som kan finns på psyk.sjukus...

Finns tjejer som har ramlat med mage först och bebisen mår bra.
    Om du inte har ont eller inte blöder så är det inte fara.

Lycka till.
    (vill bara säga att du väntar en barn, inte en missfall så ändra på ditt tankesätt äveb mot barn. Har 3 vilda barn och jag har aldrig sagt var försikgt mot min mage)

• Hannaliv

Hej!
    Jag var oxå nervös för stötar mot magen förut men min mamma som har sju barn sa att hennes mage har under så gott som varje graviditet blivit hoppad och puttad på av småbarn och det är ingen fara. Det är mer om man skulle ramla på magen med hela sin vikt som det kan bli problem. Fast det brukar oftast gå bra det med.
    Men jag förstår dig till 100%. Man blir ju orolig så klart :)

• tarrrap

Inte lätt för en liten 6-åring att tänka på sånt, misstag händer så lätt. Bebisen är skyddad i magen så det borde inte vara några problem.

• mammageno

Vad ledsen jag blir, det verkar som om jag var elak och "på" henne om att hon skall tänka sig för eller så, jag har sagt det till henne men inte mer. skulle inte falla mig in att bli arg eller så, för henne är det för abstrakt och hon glömmer av att det finns en bebis därinne!

så jag har inget "tankesätt" mot henne och jag VET att det inte är lätt för henne, jag sa inget nu ens, utan det är är om hon vill tex. brottas som jag får förklara att jag inte kan det.  

• mammageno

om jag hade blivit arg och sagt tex att jag blev räädd/arg och att det är  farligt eller så hade jag ju gjort henne ledsen och orolig, så jag sa inte vifta med fötterna så du måste täka på det, sedan gick vi upp och åt frukost.

• Minnie69

Jag föll som en fura rakt bak i backen. magen var stenhård i något dygn, men på UL syntes lilla damen glatt plaska på{#lang_emotions_smile}

• Sirling

Jag var också nojig med sånt där. Efter att ha gjort ett vändningsförsök i v 37 insåg jag dock hur väl skyddade dom är. Jag skulle ha trott att jag dödat bebben 10 gånger om jag hade gjort likadant som läkarna gjorde med min mage där, men hjärtljuden var perfekta hela tiden och nu är pyret här!

• mammageno

tack för svaren, ursäkta om jag var övertydlig med hur jag hanterade dottern men jag är SÅ noga med hennne *hjärta

Jag har pratat med min bm och hon sa samma + att jag fick min ultid som jag visserligen skulle haft iaf. men redan på onsdag i nästa vecka! jihoo!

Svar på tråden stöt mot magen?