Vad tycker du om Göteborg?
Jag såg en kommentar i en annan tråd och istället för att gå helt OT så bestämde jag mig för att starta en ny tråd för att se om jag kunde få lite klarhet.
Jag är uppvuxen i Göteborg, och en sak har jag aldrig fattat; nästan alla säger att Göteborg är mysigt och en "småstad i stort format".
Jag tycker hela staden känns som ett stort nedgånget, smutsigt, nedskräpat, nedklottrat industriområde med stora fula områden med arbetarbostäder i tegel. Visst finns det fina ställen men för att inte det också ska förpestas av omgivningen får man ju typ titta ner i marken (typ Victoriapassagen eller Haga Nygata). Jag växte upp i ett villaområde som dessutom anses som "fint", men det var ändå omringat av tre stora lägenhetsområden, i rött tegel, gult tegel och ngn slags betong med småstenar.
Och stressen när man kommer in i stan ska vi inte ens tala om! Och varenda imbecill i hela länet verkar dras till centralen varenda gång jag satt min fot där.
Nu har jag bott i en annan stad ett tag men vi ska så småningom flytta tillbaka till Göteborg, måste erkänna att jag känner smått panik inför det.
Så vad är det jag missar? Vad är det för charm med Götet jag inte förstår mig på?