• Maggiepuh

Huskur mot huvudvärk (v16+2)

Jag är gravid i v16+2 idag och i 5 dagar har jag gått med huvudvärk. Ringde sjukvårdsupplysningen i måndags för att fråga vilka huvudvärkstabletter jag kunde ta som gravid, men inget hjälpte. Har även testat avslappningsövningar men fortfarande utan resultat. Jag är inte den som brukar få huvudvärk (max 4 ggr/år). Får inte tag i min bm. Är det någon som kan någon hemlig huskur som ni vill dela med er, orkar inte ha huvudvärk längre.
    Kram

• Svar på tråden Huskur mot huvudvärk (v16+2)
  • LillaFlingan

coca cola och panodil.....

• Lindie

Blöt en pappersbit med kallt vatten och lägg på pannan. Det hjälper för stunden iaf.

• pepprar

Svårt när man inte vet var huvudvärken kommer ifrån.

Ibland kan det hjälpa att ha fötterna i kallt vatten en stund.
    Salt under tungan och drick kaffe på kan också hjälpa ibland.{#lang_emotions_coffee}
    Ät plommon eller nåt som sätter igång tarmen ordentligt eller ta ett lavemang det kan göra susen om huvudvärken beror på att tarmen är för fullpackad med skit.{#lang_emotions_yell}
    Fil med vetekli brukar funka bra för de flesta.
    I vilket fall som helst så drick massor med vatten.
  • Maggiepuh

Jag dricker minst 2 liter vatten/saft varje dag så vätskebrist borde det inte vara. Kaffe kan jag inte dricka utan att få svåra magsmärtor. Tarmarna är det inget fel på, det kommer varje dag vid samma tidpunkt. Panodil har jag testat utan resultat. Får kanske dra ut mig och köpa coca cola för att sedan lägga mig i soffan med blöt pappersbit/handduk över skallen.

Finns det fler tips?

• soppe

Åh, jag känner igen mig. Det är riktigt hemskt när ingenting hjälper. Sover du nog mycket? Sover man för lite är det vanligt med huvudvärk.

• Petrellie

Vatten, eller annan vätska! Jag hade konstant huvudvärk under en period i min förra graviditet och var uttorkad visade det sig. Jag hade inte fått i mig de 2-3 liter vätska per dag som tydligen kan behövas när man är gravid och har ökad blodvolym mm. Så länge jag drack ordentligt, och så är det nu i den här graviditeten också, slipper jag huvudvärk men slarvar jag slår den till direkt.

• primavilma

Jag hade i princip ständig huvudvärk tills jag började med järntabletter. Sen blev det mycket bättre och nu är det länge sedan jag hade ont.

Svar på tråden Huskur mot huvudvärk (v16+2)