Kort menscykel på bara 21 jävla dagar, mens hela tiden, grrrr
Jag måste fråga om detta är vanligt eller om jag ska söka för det eller nåt.
Tidigare så har jag haft en cykel på 28 dagar med 6-7 dagar mens, det kändes ju helt ok och sådär. Jag har fått tre barn och har haft väldigt lätt för att bli gravid, jag har också alltid känt av min ägglossning som värsta fabriken nere i magen. Jag har haft regelbunden mens och tyckt att det har väl inte varit något tokigt med det.
Men nu när mensen kom tillbaka efter tredje barnet så har cykeln blivit så himla kort! Två-tre dagar efter att mensen är slut så känner jag att fabriken börjar bullra där nere, ägglossningsvärk från helvetet, massa flytningar och så håller det på en vecka. Sen lägger väl fabriken ner. Och efter bara två veckor efter sista mensdagen så kommer mensen igen.
OCH inte nog med det så har jag små små små mellanblödningar nästan jämt, det är väl bara äl-veckan som är helt blödningsfri men från att ägget ligger där så börjar det komma blodblandade flytningar.
Jag tycker detta är skitjobbigt. Varför? Jo, för jag vågar aldrig ha sex eftersom jag är rädd att det ska komma massa blod. Och för att jag nästan jämt har ont i magen. Och för att det känns som att jag JÄMT har mens. Och för att jag inte vågar ha sex pga den där jättefabriken som säkert tillverkar skitfina ägg som bara väntar på att bli befruktade, min kropp törstar efter att bli gravid och jag VILL INTE det. Skydda dig då säger ni, jo det är klart vi gör, vi har kondom men jag är jämt rädd att den ska läcka och pga de perfekta äggen som ligger där inne så kommer jag bli gravid på studs om det skulle hända en olycka. Tro mig jag känner min kropp.
Känner på mig att detta är en konspiration som min kropp sysslar med mot mig och mitt psyke, att den vill bli gravid eller amma igen för jag har gjort det i sammanlagt 6 år nu och den saknar väl det. Att det är därför som jag har så kort menscykel.
Men det kan ju också vara jag som bara är konstig.
Hur som helst. Är detta vanligt eller tror ni något är på tok?
Tacksam för svar på min konstiga fråga.