• Snutteplutt

Farlig att anväda Tiger Balsam...

när man är gravid?? Jag börjar bli fökyld, har ont i bröstkorgen då jag andas in ljupt. Tänkte prova smörja in med tiger balsam. Men är det nån som vet om det är farligt??

• Svar på tråden Farlig att anväda Tiger Balsam...
  • zazla

Jag har hört om folk som gör det men jag har aldrig hört om det är farligt eller inte. Sök på tigerbalsam i sökfunktionen så kommer det upp en massa likadana frågor med svar i.

• zazla

Oj nu har ag läst lite själv och det verkar inte alls som en bra idé att använda det under graviditet. Det ska tydligen stå i informationsbladet man får till också.

• Gillis

Ring till tillverkarna, de borde ju veta.

• Naimiez

Jgag hörde under min förra graviditet att man inte skulle ta det.

• Snutteplutt

Ja jag läste lite jag oxå på FL. Jag hade ju kastat pappret som följer med burken... Hmmm vad ska man nu göra då..??? Bara äta panodil. Tycker inte att det hjälper.. SUCK!!!

• Hädvigg

Tigerbalsam ska man inte använda, det står på paketet.

Gå till apoteket och fråga om det finns nånting liknande du kan använda.

Krya på dig!

• mysiss

Jaha nu har jag oxå läst lite inlägg om det, had esjälv tänkt börja använda lite på min onda rygg, men jag får låta bli, det är inte värt att chansa tycker jag.

• Blue Vapor

Ja, brukar man inte smörja med Vicks-salva? Tigerbalsam används ju på ömma muskler, inte vid förkylning... väl? Jag hade inte tagit tigerbalsam hur som helst.

• AnnaGBG

Jag frågade på Apoteket och Tigerbalsam var helt ok att använda. Även min dåvarande bm sa att det var helt ok. Jag använde det oxå, rikligt, under förra graviditeten eftersom jag jämt hade värk i nacken...

Tänk så olika det kan vara....

• Snutteplutt

Får lägga en vetekudde på bröstkorgen istället, se om det hjälper...

Svar på tråden Farlig att anväda Tiger Balsam...