• Tola

BÖJDA tår? vanligt?

Först vill jag skriva att jag är noga med att kolla så att barnen INTE går med försmå skor, hellre förstora än nästintill precis.

Men lillan har ända sedan födseln haft 2 böjda tår.. på varsin fot.. jag reagerade på det redan på bb för tåna lixom stack ut, dom syntes så väl att dom var annorlunda..
    Iallafall så blir hon snart 2 år och säger ofta att det gör ont att ta på skorna., och tårna tårna är mycket böjda tycker jag.. ser lite onaturligt ut när jag tänker på det..
    Jag har aldrig upplevt att hon har ont i tårna, utan vi har mest sagt "Det här har hon ärvt av dej;)"..
    men är det kanske ngt man borde kolla upp? fler med barn som har böjda tår?
  • Svar på tråden BÖJDA tår? vanligt?
  • viseversa

Förstår inte riktigt vad du menar med böjda! har du ingen bild du kan visa?

• Tola

finns bild i mitt galleri nu! o nu när jag ser bild på det så ser det ännu konstigare ut! 

hon har ju haft så här sedan hon föddes att jag inte tänkt mer på det
  • The Black Lady

Inte har hon så böjda att hon bör få ont... Hon kanske har ont i själva foten??

• Tola

näst sista tån!! kolla den! det är det enda tån som är konstigt böjd. samma på andra foten fast inte lika mycket

• J Anttila

Min son har så oxå fast han har både lilltån och ringtån, det händer att han säger att det gör ont. Men då har det mest handlat om att skorna är lite för smala, inte för små på längden utan på bredden, så att det gör ont.

ERIK Mammas lill hjärta
Svar på tråden BÖJDA tår? vanligt?