• stor grön drake

varför regnskydd?

Varför har varenda människa regnskydd på sina vagnar?

Exempel (igår):
    nollgradigt, så gott som vindstilla samt sporadiskt hagel som lätt kunde misstas för att ha blåst ner från något träd (dock fanns inga träd nära mig när det kom ner)
    barnvagn med liggdel. Inuti halvsitter en större bebis inpackad i overall, men ser även kanterna på en åkpåse samt ett "lock" och sen då regnskyddet...
    Varför?

Jag ser dagligen regnskydd på nya rejäla vagnar, som verkligen inte borde ha så dåligt tyg att det blåser igenom. Detta gäller liggdelar soom sittvagnar med och utan liftar. Jag förstår varför om man har en sulky och det blåser, men så är inte fallet nu.
    Ser detta även dagar när det är så stilla att inte ens de tunnaste trädgrenar vajjar i (den obefintliga) vinden.

Ingen kritik, jag är bara väldigt nyfiken på varför.

091109 ♥ Linus ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 23:02
    Förtydligande, jag förstår om man vill ha regnskyddet om det snöar, blir ju samma som vid regn när det smälter.

Jag menar dagar utan nederbörd i någon form, när det inte blåser eller är speciellt kallt.
  • Svar på tråden varför regnskydd?
  • Licens To Kiss

Rädda tyget på vagnen?

Älskar mina barn! Dotter född 2001 och son i vecka 38+4 (BF 29/1-2010)
  • The Black Lady

Håller med TS... det måste blir som en varm kvav kuvös inne i vagnen.....

• stor grön drake
    Licens To Kiss skrev 2010-01-20 17:41:35 följande:
    Rädda tyget på vagnen?
    från vad?
    Borde de inte plasta insidan mot skitiga stövlar och spyende bebisar innan de gör det för avgaser/solljus/snö/damm/whatever?
    091109 ♥ Linus ♥
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Jag är rädd om tyget på vagnen så om det snöar har jag regnskyddet på,inte alla ggr jag orkar ta av regnskyddet de dagar de inte snöar.
    Jag har aldrig regnskyddet som vindskydd,utan bara för skydd av vagnen

• Licens To Kiss
    stor grön drake skrev 2010-01-20 17:46:23 följande:
    från vad?Borde de inte plasta insidan mot skitiga stövlar och spyende bebisar innan de gör det för avgaser/solljus/snö/damm/whatever?
    Jag kan tänka mig att folk använder regnskydd när det snöar för att tyget ska se nytt ut när vagnen ska säljas. Jag har ingen aning. Bara antar.

Plasta insidan mot skitiga stövlar....? *trög*
    Älskar mina barn! Dotter född 2001 och son i vecka 38+4 (BF 29/1-2010)
  • stor grön drake
    Licens To Kiss skrev 2010-01-20 17:49:24 följande:
    Plasta insidan mot skitiga stövlar....? *trög*
    När man har sittvagn och varit till parken med en tex 2 åring är nog skorna/stövlarna smutsiga och lär lämna märken, åtminstonde vår vagn har tygklädd fotstöd.

Ni som skyddar tyget, har ni regnskyddet  på på sommaren så att den inte ska bli solblekt oxå? Igen, inget kritik utan nyfiken eftersom vår vagn är ärvd och 4 år gammal, den har varit ute i alla väder och endast på några orangea kantband (som inte möts) synns färskillnad om man letar efter den.
    091109 ♥ Linus ♥
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    stor grön drake skrev 2010-01-20 22:27:45 följande:
    När man har sittvagn och varit till parken med en tex 2 åring är nog skorna/stövlarna smutsiga och lär lämna märken, åtminstonde vår vagn har tygklädd fotstöd.Ni som skyddar tyget, har ni regnskyddet  på på sommaren så att den inte ska bli solblekt oxå? Igen, inget kritik utan nyfiken eftersom vår vagn är ärvd och 4 år gammal, den har varit ute i alla väder och endast på några orangea kantband (som inte möts) synns färskillnad om man letar efter den.
    Japp om den står ute i solen men inte på promenad
    Emmaljunga har så man kan vända tyget på fotstödet så då blir det galon tyg där,enkelt att torka av. Fast är skorna allt för skitiga så får de åka i varukorgen
  • Hemlighet
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-01-20 22:34:38 följande:
    Japp om den står ute i solen men inte på promenad Emmaljunga har så man kan vända tyget på fotstödet så då blir det galon tyg där,enkelt att torka av. Fast är skorna allt för skitiga så får de åka i varukorgen
    Är det så på alla Emmaljunga vagnar? Även på city crossen? Har inte kikat efter på våran.
  • Bess

Åååhhh jag stör mig på samma sak!!

• Hemlighet

Jag använder regnskyddet om det snöar ute. Är rädd om min vagn och vill inte att tyget skall bli allt för blött och kanske börja möggla.

Amvänder inte regnskyddet som vindskydd, visste inte ens att man kan det.

Svar på tråden varför regnskydd?