• Mamma 80

Benpress på gymmet, när bör man sluta med dessa?

Ja, när bör man sluta med benpress i maskin? finns det några riktlinjer? PT'n som jag fick programmet av sa att jag kunde köra det så länge jag inte kände något obehag under eller efter övningen, och det gör jag ju inte...

Hur länge gjorde ni andra denna övning? den är ju så bra för låren o baken:)

/mamma80 v.26

• Svar på tråden Benpress på gymmet, när bör man sluta med dessa?
  • mysiss

Jo träna så länge det går och känns bra. Du kommer själv att känna när du inte orkar mer

• Smilla75

Jag förstår verkligen inte varför man inte skall kunna köra benpress typ hela graviditen. Om man har en höftbredd isär och ett jämnt fördelat tryck vad skulle det då ha för negativa konsekvenser? Tycker inte det belastar bäckenbotten negativt.

Jag gör benpress och även insida lår. Är i vecka 18 och har inte känt av foglossning eller annat obehag.

• Kindwords

Jag fegade ur tidigt på benpressen, typ v 14 kanske. Inte för att jag kände något obehag utan bara pga vad jag läst om övningar som frestar på bäckenbotten.
    Saknar benpressen men jag tror att jag får träning ändå: Kör lårcurl, vadpress och benspark i maskin. Rumpan tränar jag i kabelmaskin med manschett om vristen.
    Kör lagom hårt!

Svar på tråden Benpress på gymmet, när bör man sluta med dessa?