• TjejenSomUndrar

Biverkningar Neovletta 28

Ni som äter Neoveltta 28:

Vad har ni för biverkningar?? 
    Och hur länge har ni ätit dom?
    Jag har nu ätit i 3 månader och dessa biverkningar har jag:
    *Massor av flytningar. Känns som jag kissar på mig flera gånger om dagen
    *Svag mensvärk
    *Ont i svanken
    *Ömma bröst
    *Ständigt hungrig
    Skulle vara roligt att höra vad ni har för biverkningar! 
  • Svar på tråden Biverkningar Neovletta 28
  • Neko

Mina biverkningar (fick dem direkt och de varade ca ett år, sedan fick jag nog och slutade)

* Graviditetsillamående - var tvungen att äta konstant på kvällarna eller må illa/spy, kändes som att vara gravid
    * Mindre sexlust (men den försvann inte helt)

• TjejenSomUndrar

Usch för att må så illa! Det är det värsta jag vet, må illa....

Neko skrev 2010-01-20 19:15:20 följande:
    Mina biverkningar (fick dem direkt och de varade ca ett år, sedan fick jag nog och slutade) * Graviditetsillamående - var tvungen att äta konstant på kvällarna eller må illa/spy, kändes som att vara gravid * Mindre sexlust (men den försvann inte helt)
  • Neko
    TjejenSomUndrar skrev 2010-01-20 20:56:36 följande:
    Usch för att må så illa! Det är det värsta jag vet, må illa....
    Håller med! =(
  • Struts

Jag har hittills inte haft några biverkningar alls förrän ungefär två veckor sedan. De senaste två gånger jag och killen har haft sex har vi upptäckt efteråt att jag börjat blöda under samlaget, mycket. Det är inte mens utan förmodligen mellanblödningar men de kommer alltså bara när jag har sex och slutar sen.

• MICKIS18

jag kände mig lite illa mående i början
     jag hade mellanblödningar första månaden och sedan avtog det
    men jag fick lite högt blodtryck efter 3 månader så jag fick inte fortsätta att äta de p-pillren

• Anonym (Slutat)

Jag började äta Nevoletta 28 i feb 2007 och slutade nu i veckan. Jag hade typ alla biverkningar som fanns....nämen hade väl lite av allt, mådde illa ofta så jag testade mig ofta för graviditet. Blev allmänt nere. Gick upp ca 5kg sammanlagt. Hade väldigt regelbunden blödning fram tills i år då den bytte dag bara sådär. Har haft lite mensvärk men inte så man behövde ta värktablett mot det.

• Tallkotte12

Jag anände Neovletta i flera år, innan jag förstod att det var dom som orsakade min enormt torra och sköra slemhinnor... Blev grymt mycket bättre sen jag bytte sort! För övrigt märkte jag inte av några andra biverkningar, ingen akne, inga viktförändringar mm.

• Anonym (Hormonfritt)

Skulle snarare vara roligt att veta varför man använder hormonella läkemedel som har biverkningar istället för att använda nåt hormonfritt?
    Pessar, kopparspiral, Naturlig Familjeplanering etc etc 
    Om man absolut vill ha ett mycket effektivt preventivmedel, så är hormonspiral det allra säkraste och oftast lite mindre biverkningar. Man behöver inte ha varit gravid. Ägglossningen ( då man oftast har mer lust) är kvar men mensen kan minska eller försvinna.
    Med p-piller är man fejk-gravid och kan få alla graviditetsbesvär som foglossning(ont i ryggen) cloasma ( fläckar) och alla övriga... 

• MICKIS18

jag åt Neuvletta i 3 månader och jag fick högt blodtryck , mens 1 vecka per månad och mellanblödnig första månaden , trött ofta

• Chokladflis

Har ätit dem i 3 år och har knappt några biverkningar alls.
    Förutom att jag ofta är ganska kåt och jag har blivit mer öm inne i fittan liksom, så sexet är mycket skönare fär det känns mer.
    Så för mig var biverkningarna bara postiva ^ 

• Neko
    Anonym (Hormonfritt) skrev 2010-06-12 13:59:10 följande:
    Skulle snarare vara roligt att veta varför man använder hormonella läkemedel som har biverkningar istället för att använda nåt hormonfritt?
    Pessar, kopparspiral, Naturlig Familjeplanering etc etc 
    Om man absolut vill ha ett mycket effektivt preventivmedel, så är hormonspiral det allra säkraste och oftast lite mindre biverkningar. Man behöver inte ha varit gravid. Ägglossningen ( då man oftast har mer lust) är kvar men mensen kan minska eller försvinna.
    Med p-piller är man fejk-gravid och kan få alla graviditetsbesvär som foglossning(ont i ryggen) cloasma ( fläckar) och alla övriga... 
    Mja, min anledning var att jag inte kunde använda några av de hormonfria... hade mycket heller använt dem.

Pessar: tycker det är hemskt obehagligt med främmande föremål i kroppen, kan inte ens använda tamponger
    Kopparspiral: samma anledning
    NFP: har försökt lära mej men det är svårt eftersom jag har så oregelbunden mens
    P-dator: för oregelbunden mens
    Kondom: svider med kondom, känns så lite att det inte är värt och är rädd för att den ska rulla av inuti
  • viktoria91

Jag gick upp i vikt, humörsvägningar och minskad sexlust. Jag bytte till p-dator och är otroligt nöjd!=)

• yellano

Detta är en verklig nätet licensierade apotek de inte kräver en tidigare recept för neovletta (endast en konsultation nätet )  www.bestrx.net

• loverstad99

Har inga av dessa biverkningar, använd dem nog i över 8 år, känner inga av dem biverkningar.

Svar på tråden Biverkningar Neovletta 28