• azzi

Ont i vänster äggstock

Jag har ont i min vänstra äggstock. Jag har haft det förut också och det brukar gå några månader innan det kommer igen. Oftast håller det i sig i några dagar åt gången.
    Det gör inte jätteont, men det är som att det är någon som sitter där inne och trycker på äggstocken
    Jag ringde vårdcentralen idag och de trodde jag hade ägglossning men jag tror jag hade det för en vecka sen, för då hade jag sånt sekret. De sa att eftersom det brukar gå över av sig själv så är det troligtvis inget farligt. De hade ingen tid för undersökning förrän i slutet av november, typiskt sjukvården, så jag avstod det.

Är det någon mer som har kännt så här eller vet vad det kan vara?

• Svar på tråden Ont i vänster äggstock
  • LindaLKPG

Jag känner igen det du beskriver! har alltid trott att det är pga ägglossning, men kände även av det under de första veckorna i graviditeten. Men nu är det borta så jag tänker inte oroa mig. Så fort man frågar barnmorskan nåt så svarar hon att allt är normalt! ingen graviditet är den andra lik! Hoppas det går över! Annars sök vård!

• MammaJ

Jag har fått diagnosen PCO för en bra tid sedan och till "sjukdomsbilden" hör vätskefyllde cystor på äggledarna. Helt ofarliga och så, men det känns "obehagligt" tills de brister av sig själva. Där finns inget regelbundet med dem utan de kommer och går som de vill tycker jag. Har haft 100-tals vid det här laget, och jag bara kände igen mig på det du beskrev.

• Anonym

Hej!!
    Innan jag blev gravid så hade jag det problemet i min högra äggstock!!Gjorde 100 undersökningar men de hittade inget!!det var inte i samband med ägglossning!!
    Vet än idag inte vad de va!!?
    Men jag tror inte att de enåt att oroa sig över jag har slutat med de nu eftersom jag blev med barn!!
    Hoppas de går över på dig ja vet hur j... la ont de gör!!!

• azzi

Ja jag hoppas det också går över.

MammaJ: när blåsorna tillslut brister gör det ont då eller märks det inte? Inverkar PCO något om man vill skaffa barn?

Tack för att ni tar er tid!

• Anonym (Freddie)

Jag känner också igen detta och har alltid trott att det är ÄL -har vi sex när det känns så gör det ännu ondare och inte har vi blivit gravida heller...Men, kanske är det inget vi ska oroa oss för då då...

• Anonym (P-piller)

När jag åt P-piller hade jag ofta så och det visade sig att jag hade systor i äggledarna, när jag slutade med pilren så försvann det.

• Pitufita

Jag brukar ha så... Jag har gjort miljarder undersökningar inga cystor inga konstigheter allt ser bra ut även vid VUL... Så det e nog bara att acceptera att kvinnans kropp är som den är... Många känner nog av sina äggstockar till och från under hela månaden. Tycker du kan boka en tid ändå och be dem kolla. Jag menar ser dem inga cystor o allt ser bra ut så borde det vara ok

Svar på tråden Ont i vänster äggstock