• MissM1

Delad vårdnad?

Har haft ett långt förhållande med en man som misshandlat mig emotionellt/psykiskt i många år, projektioner,  kontroll, ”silent treatment i veckor, undvikande av beröring närhet intimitet och sex.

Utåt sett den charmiga perfekta trevliga hjälpsamme killen, ja ni ”känner” ju honom. När vi bestämde oss för att skiljas sa jag att jag inte orkade med hans tjurande han måste ha hjälp men det lyssnade han inte på. Han sa något om att han inte trivdes…. inte sanningen att han hade en annan då…

Han har nu under 2 månader ”renoverat” sin lägenhet så nu kan han börja ha barnen. Han har träffat barnen ca 1g/v hittills och det funkar bra. Han har bestämt när de ska träffas och självklart hade de velat träffa honom mer de här svåraste första månaderna…

Min 8-åring vill nu fortsätta bo här och inte växla boende som vi har sagt… vet inte vad jag ska göra…om han accepterar det… han har berättat att han har en ny tjej för någon vecka sedan, kanske är det därför

Jag berättade för min 15-åring att han har en ny för han har inte sagt ngt själv på 2 mån men var väl tvungen nu…hon får bestämma själv var hon vill bo…

Har hållit nollkontakt och det funkar ganska bra men hjärtat blöder och jag gråter en del,…orkar inte Jag känner mig så ensam, så svåra saker, svåra beslut, det är så svårt att vara stark…

tack för att ni läser detta...några råd kanske?......

Svar på tråden Delad vårdnad?