• Anonym (Elin)

Bröstlyft av små bröst?

Efter kraftig viktökning under graviditet samt större bröst under perioden vid amning blev resultatet sladdriga bröst. Jag har 75 C i BH stl. Det enda som är mycket på mina bröst är -huden. Annars liknar det mest tomma påsar. Jag vill ha ett par nya bröst, men har inget behov av att dom ska vara stora. Finns det någon som tajtat till ett par "små" bröst och hur blev det? Jag har funderat väldigt mycket, och silikon lockar inte. Jag har inget behov av att fylla ut huden, utan jag vill ha ett par fasta bröst. 

• Svar på tråden Bröstlyft av små bröst?
  • Anonym

Sladdriga bröst kan ju bara bli fylliga o fasta med implantat. Varför är du negativ till det? Man kan ju välja små implantat, det har jag.

• Anonym

Har du någon volym i brösten alls, och det borde du ju med c, så visst går det att tighta till och få fasthet. Man skär bort hud och får sk. ankarärr, bröstlyft alltså. Själv har jag gjort förminskning som ger samma snitt,  är väldigt nöjd.

• Anonym

Är det länge sedan du var gravid och ammade? Brösten brukar hos många till stor del återfå sitt gamla utseende när det har gått ett tag efter avslutad amning. Med ett tag menar jag ganska lång tid.

• Anonym (Elin)
    Anonym skrev 2010-01-21 12:29:57 följande:
    Sladdriga bröst kan ju bara bli fylliga o fasta med implantat. Varför är du negativ till det? Man kan ju välja små implantat, det har jag.
     Jag är negativ för att jag inte vet om jag vågar ha silikon eller inte. Jag bollade lite med min man, och funderade om det är så att man är osäker från början bör man skippa det helt, eller om man kan vänja sig vid tanken och våga. 
    Anonym skrev 2010-01-21 19:05:21 följande:
    Har du någon volym i brösten alls, och det borde du ju med c, så visst går det att tighta till och få fasthet. Man skär bort hud och får sk. ankarärr, bröstlyft alltså. Själv har jag gjort förminskning som ger samma snitt,  är väldigt nöjd.
    Lite volym har jag, men det är för mycket hud till den volymen =) Jag skulle absolut kunna tänka mig B kupa och kanske en A, bara som blir fasta och tajta! Vad är ankärr? Jag ska googla och se om jag får något svar på det.
    Anonym skrev 2010-01-21 19:07:43 följande:
    Är det länge sedan du var gravid och ammade? Brösten brukar hos många till stor del återfå sitt gamla utseende när det har gått ett tag efter avslutad amning. Med ett tag menar jag ganska lång tid.
    Jag slutade amma för mer än ett halvår sen. Mina bröst växte inget när jag var gravid, och sen small det till och dom blev riktiga meloner. För att sluta som ledsna mandariner hehe 
  • Anonym (Elin)

Glömde skriva, jag blir 25 år så jag är ju ganska ung och huden borde dra ihop sig lite, men samtidigt är det nu jag vill ha fräcka tuttar!

• Anonym

Om jag var du så skulle jag ge dem åtminstone sex månader till för återhämtning.

Jag har läst att kliniker rekommenderar att vänta så länge som möjligt med bröstlyft efter avslutad amning, gärna ett år. Du kan säkert hitta andra uppgifter men jag tycker ändå att det låter vettigt med den tiden då jag av erfarenhet vet att brösten hos väldigt många behöver upp emot ett år för att ha fått en chans att bli som de var. 
    Tills dess kan du ju ordna fräcka tuttar med bra bh. Du visar dem kanske ändå inte så ofta för folk (ja, andra än din sambo då och han klagar säkert inte).
  • Anonym (Elin)
    Anonym skrev 2010-01-21 20:36:09 följande:
    Om jag var du så skulle jag ge dem åtminstone sex månader till för återhämtning. Jag har läst att kliniker rekommenderar att vänta så länge som möjligt med bröstlyft efter avslutad amning, gärna ett år. Du kan säkert hitta andra uppgifter men jag tycker ändå att det låter vettigt med den tiden då jag av erfarenhet vet att brösten hos väldigt många behöver upp emot ett år för att ha fått en chans att bli som de var.  Tills dess kan du ju ordna fräcka tuttar med bra bh. Du visar dem kanske ändå inte så ofta för folk (ja, andra än din sambo då och han klagar säkert inte).
    Hehe ja jag tror att du har rätt. Jag borde ge det lite tid, måste ändå spara och söka ordentligt med fakta så jag vet vad jag ger mig in i. Han klagar inte, men det känns så tråkigt att ha sådana här bröst. Nya BH står högst upp på listan nu vid lön! Har rensat ur alla gamla och gjort mig av med dom (lägger man dom längst in i garderoben åker dom ändå fram). Det blir en uppfräschning!
  • Anonym

Jag undrar samma sak. Jag vill bli av med hänget men absolut inte ha silicon i brösten. Varför? Jo, för att jag ogillar tanken på plast i min kropp och för att jag inte vill behöva göra om operationen när implantaten är förbrukade.

• Anonym (Elin)
    Anonym skrev 2010-01-21 20:53:16 följande:
    Jag undrar samma sak. Jag vill bli av med hänget men absolut inte ha silicon i brösten. Varför? Jo, för att jag ogillar tanken på plast i min kropp och för att jag inte vill behöva göra om operationen när implantaten är förbrukade.
    Tänker samma som du gör! Och en sak till, tänk om jag har råd nu men inte när brösten behöver bytas ut? Usch hemska tanke för man vet aldrig. Idag har vi båda jobb, men tänk om man är i en ekonomisk kris och måste lägga massor med pengar på brösten
  • Anonym

Ja precis. Man måste ju alltid ha ekonomi för det, och så kanske det inte är så kul/nyttigt att tvingas fortsätta byta implantat då och då även när man är gammal eftersom det ju ändå är en större operation.

Svar på tråden Bröstlyft av små bröst?