• Mysan1977

Solresa - uv-dräkt eller vanliga kläder?

Vi ska åka till Egypten i april. Vår lilla dotter är då dryga året. Funderar på att köpa en uv-dräkt. Men sen har jag tänkt att det kanske är en "onödig" sak. Funkar kanske lika bra med kläder, dvs långärmad tröja och långbyxor/shorts. Hur har ni andra gjort och vad tyckte ni? Jag vet ju att en ljus långärmad tröja inte skyddar så bra men en lite mörkare.... men blir de inte väldigt varma då? Men det kanske de blir i dräkten också?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Solresa - uv-dräkt eller vanliga kläder?
  • Samsmamma

UV-dräkt och kläder att byta med medan dräkten torkar. I april ligger solen lågt över Egypten (eller säger man högt?) och bränner alltså på bra.

• lilla apa

Jag tyckte uv-dräkt var toppenbra eftersom dottern ville bada hela tiden, och då kändes den ju betydligt smidigare än att hon skulle bada i en långärmad tröja. Torkade snabbt också när man hängde upp den!

• LyNxQ

Jag hade absolut köpt en soldräkt! (eller en tvådelad)

• Tess76

Uv-dräkten funkar ju som badkläder, så det hade jag absolut köpt. Och sen vanliga kläder om man inte ska bada.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • SanTan

UV-dräkt helt klart! Den har ni glädje av i sommar hemma i Sverige också!

Vanliga kläder skyddar inte lika bra!!!!

• Vaniljkex

Vi kar kort med UV-drakter. De torkar mycket fortare an bomull, och det ar smidigt om ni hade tankt bada med barnet.

• Ejin

vi hade uv dräkter. två st tvådelade när vi var på mallorca i höstas ... fyndade på redan.. var perfekt och gick utmärkt att bada i.... dom torkar fort om man hänger dom i solen...

• Mysan1977

Tack för alla tips. Har införskaffat en uv-dräkt. Kommer nog skaffa en till så slipper hon använda vanliga kläder.

Svar på tråden Solresa - uv-dräkt eller vanliga kläder?