• FridaB09

Kaloriräknare, hjälp med skräpmat?

Källor på internet säger lite olika och det här är en städigt dinglande lös tråd i vårt hushåll. Jag vet att inget av alternativet är nyttigt eller något som man bör äta när man försöker gå ner i vikt osv.

Jag har fått för mig att det finns en hel del bantare / hälsofantaster med stenkoll här så jag är nyfiken...

Om ditt liv hängde på att du måste äta ett av följande alternativ på en resturang. Vad skulle du då beställa om du var rädd att gå upp i vikt? Vad tror ni har minst kalorier?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kaloriräknare, hjälp med skräpmat?
  • Vangla

Det går väl på ett ut sku jag kunna tänka mig.

Med kebabsås, menas tomatsåsen eller vitlökssåsen? Det är en ganska så stor skillnad.
    Varken pizzan eller kebabtallriken är väl speciellt onyttig egentligen, men portionerna är onödigt stora.
  • Trill

Enligt Viktklubb:

Kebab m pommes frites, sallad, tomat och dressing:  209 kcal/100 gram
    Pizza Capricciosa, restaurang: 264 kcal/100 gram
    Pizza Marinara, restaurang: 255 kcal/100 gram
    Pan pizza, rökt skinka, restaurang: 234 kcal/100 gram

(De hade inte Vesuvio i listan)

Det är jättesvårt att lista ut vad som innehåller minst kalorier dock. Pizzerierna använder ju olika mycket matfett etc.

• FridaB09

Jo det kan nog variera ordentligt mellan olika resturanger precis som ni säger, men bara allmänt så där ...

Med kebabsåsen menar jag inte vitlökssåsen utan den lite rödare. Jag har aldrig hört den kallas tomatsås men det kan det kanske vara.

• FridaB09
    Trill skrev 2010-01-21 08:38:09 följande:
    Enligt Viktklubb: Kebab m pommes frites, sallad, tomat och dressing:  209 kcal/100 gram Pizza Capricciosa, restaurang: 264 kcal/100 gram Pizza Marinara, restaurang: 255 kcal/100 gram Pan pizza, rökt skinka, restaurang: 234 kcal/100 gram (De hade inte Vesuvio i listan) Det är jättesvårt att lista ut vad som innehåller minst kalorier dock. Pizzerierna använder ju olika mycket matfett etc.
    För färdiga portioner (vem vet hur de ser ut) säger viktklubb så här också:

Kebabtallrik med pommes frites och sallad: 1045 kcal
    Capricciosa på restaurang: 924 kcal
  • FridaB09

Men usch vad jämt det blev {#lang_emotions_undecided}

• idiblon

Oj, ska jag äta något av det så kan skillnaden verkligen kvitta och då hade jag tagit det godaste för skillnaden blir ändå marginell.

Jag ska komma på nåt bra att skriva här.
  • FridaB09
    idiblon skrev 2010-01-21 16:24:53 följande:
    Oj, ska jag äta något av det så kan skillnaden verkligen kvitta och då hade jag tagit det godaste för skillnaden blir ändå marginell.
    Absolut
Svar på tråden Kaloriräknare, hjälp med skräpmat?