Anonym (Fattig) skrev 2010-01-21 03:47:44 följande:
Sitter här i natten och kollar mina favorit bloggare som skriver om vad de har inhandlat för nytt både på rea och vad som komma skall. Älskar Odd Molly plagg men har tyvärr ej råd att införskaffa något utan får sitta och sukta på nätet på alla vackra bilder. Jag skriver inte nu för att folk ska tycka synd om mig utan jag har bara en fråga. Hur har ni/de råd att köpa det ena vackrare plagget efter det andra??? jag menar jag själv har ca 8000 / mån och två tonåringar. Var får folk pengarna ifrån?......
Det är lite av dagens melodi att man skall ha garderoben full av märkeskläder, stora tvn, snygg bil och chic bostadsrätt samtidigt som man helt saknar ekonomisk buffert. När man sedan blit sjuk eller arbetslös så kan man alltid skylla på försäkringskassan eller A-kassan att man har det knapert.
Nej alla svenskar har verkligen inte råd med Odd Molly kläder, samtidigt som många har väldigt gott om pengar och har defintivt råd med Odd Molly kläder, livets lotter äro olika, men låt inte detta förstöra din självförtroende.