stikningar i läppen än efter allergi reaktion
Jag min klant råkade få i mig 2 klunkar päron måltidsdryck igår när jag var med min syster på öppet hus. De bjöd på fika och jag fick ett glas (utan att tänka så mycket var det var i,) och kände efter två klunkar att det var päron som jag inte tål men jag tänkt det är ingen fara kan ju dricka nån päroncider ibland utan större problem (kan bli lite dålig i magen). Dock hällde jag ut resten av pärondrycken.
När jag kom hem så började jag känna mig varm över hela kroppen, och lite tjock i halsen. Tänkte att jag kanske började på förkyld eller nått men sen började jag få utslag och det började klia. Funderade direkt på vad jag kunde ha ätit som jag är känslig imot och kom på päron drickan. När det väl började sticka i läpparna och halsen började kännas mer svullen så visste jag att det var dags att ringa taxi och åka upp på akuten.
Väl där fick jag betapred tabbletter i 2 omgångar och en adrelanin spruta.
Detta är 2 gången på typ 3-4 år jag får en sån här reaktion. Blev kbvar på akuten ca 4 timmar och fick med mig betapred hem som jag nyss tagit.
Dock har jag fortfarande lite stikningar i läppen kvar men det borde väl försvinna snart????
(De där 2 klunkarna har hittills konstat mig : 512 kr i pengar (taxi t o r till akuten+ akuten besök 300 kr samt x antal timmars nattsömn.....*surt* Jo men oväntade saker som händer och ja ska vara noga med vad jag dricker härdan efter)