• Cornbread

Röd i armhålan

Såg idag att min son har blivit röd och irriterad under armen, i armhålan. Antagligen legat nåt skit där som irriterat. Ska jag smörja med inotyol under armen el är det enbart till stjärten?

• Svar på tråden Röd i armhålan
  • Miss Cee

Tvätta rent och smörj in med inotyol. Det är jättevanligt att de blir röda och irriterade där, likaså runt halsen.

Det blir bättre om man tvättar och torkar torrt varje dag. Vi brukar pudra lite också. Men använd salvan nu när det redan är "illa".

• cherrypie

vi använder alltid puder till arnhålor nacke och alla veck resten smörjer vi med salva:)

• minimou

Min lilla har flera gånger blivit röd under ett veck i armhålan. Brukar tvätta av med lite vatten och torka noga så försvinner det.

• Cornbread

Okej, jag brukar tvätta varje dag men är rätt kass på att torka torrt ;s men smörjde honom nu o så hoppas jag han inte har ont av det :P

• jagvilljagvill

Hej vår som brukar också få så, han brukar även bli väldigt röd under halsen, många veck haha.. Vi brukar torka rent och pudra med potatismjöl,fungerar jättebra,borta på nån dag bara..

• DaaLing

min dotter är alltid kanon röd med sprickor under hakan, halsen. Smörjde då inte med inotyol utan bephanten.. För det hjälpte bättre mot sprickor.
    Tog slut på hela bephantenen och använder nu bara ljummet vatten och babyolja.
    Upptäckte häromdagen också att hon var kanonröd i armhålan, tvättade och torkade ordentligt tort sen smörjde med inotyol blev bättre över natten.

Ser att folk skrivit att dom brukar pudra. Jag vill också använda puder men har sedan BB blivit tillsagd att man inte ska använda det längre?

• MrsAlonso

ang puder se bara till att det inte "dammar" runt bebisen häll i handen en bit bort och applicera försiktigt så bebis inte andas in dammet, irriterar luftvägar/slemhinnor. (sa bvc till mig)

• DaaLing

Okej, va bra! Då vet jag, tack!!

• Cornbread

Jag gillar inte att använda 'en massa produkter' till min son så jag försöker använda så lite som möjligt. Jag tog lite inotyol en gång och sen var det perfekt.

Svar på tråden Röd i armhålan