trött på somliga föräldrar!!!
Jag jobbar som förskollärare, har själv två barn som går i kommunal förskola och tycker m a o att jag har rätt god insyn i "båda sidor" - d v s som förälder men även som personal. Nu har jag dock fått nog av de föräldrar som tror och tycker att vår verksamhet skall läggas upp efter deras, enbart deras, barns behov. En och samma föräldrapar har anmärkt på NÄR vi är sammanslagna, på vilken avdelning det är, samt fått ett utbrott på att vi var tvugna att sätta in vikarie med kort varsel vid sjukdomsbortfall av personal. Då tyckte denna person att vi minsann hade skyldighet att ringa henne på jobbet och meddela att hennes yngsta dotter skulle tillbringa sin sista timme på förskolan med någon annan än ordinarie. När hon fick höra talas om detta (att det var vikarie) kom hon genast och hämtade sitt barn och sedan fick vi i personalen oss en skrapa. Men någonstans måste man inse att det så det fungerar, det är den verksamhet man satt sitt barn i. Och om det nu är så viktigt med sådana detaljer, varför är det inte lika viktigt att hämta sina barn i tid? Har man den typen av förväntningar får man skaffa sig en privat nanny. Vi har femton barn att ta hänsyn till. JAg är så vansinnigt trött på att bli behandlad som mindre vetande och som om jag bara "passar" barn. Vad är det för fel på en del föräldrar????
Nu blev det lite rörigt, så himla ARG