• ludicrous

Vill någon köra "Sjukhusdieten" ?

Jag tänkte sätta igång och köra sjukhusdieten. Det är en diet där man gör sin egen soppa som man äter under en veckas tid. Det finns ett matschema att följa, så det blir rätt.
    Man kan gå ner dryga 7 kg på en vecka :O det är inte så hälsosamt att gå ner så pass mycket, jag vet, men det är ändå  så att man äter annat oxå under veckan...
    Kan vara bra som kickstart och motivation?

Jag kör den vegetarisk eftersom jag är vegetarian, kanske behöver lite hjälp att omvanda allt sen :)

Här kommer receptet:

2 brk tomater ( krossade eller passerade)
    3 stora purjolökar eller en stor gul lök
    2 kyckling-höns eller kött buljong tärningar
    1 pkt nudlar (utan krydda)
    1 stång selleri
    2 brk gröna bönor eller frysta bönor
    2 gröna paprikor
    0,8 kg morötter
    Kryddor efter smak

Skär grönsakerna,lägg i i en kastrul och ha i tomaterna. Täck med vatten.

Soppan äter du alltså när du är hungrig, som frukost lunch och middag, Går även att äta kall :)

Här kommer resten av veckoschemat:

DAG 1: Ät frukt och soppa. Undvik däremot banan...

DAG 2: Soppa och grönsaker, dock inte majs eller bönor. Ingen frukt. Vill du får du slänga med en bakad potatis. Ät gärna gröna grönsaker :)

DAG 3: Soppa, frukt och grönsaker! (Du bör ha gått ner ca 2 kg)

DAG 4: Bananer och lättmjölk! Och soppa förstås :) (Sötsuget ska ha minskat massor)

DAG 5: Biff, tomater och soppa! (200-550 g biff)

DAG 6: Biff, grönsaker och soppa. Ingen potatis

DAG 7: Brunt ris, sockerfi juice, grönsaker och soppa.

Man "ska" ha gått ner 4.5 - 7.7 kg denna vecka, har man gått ner över sju kg måste man vänta minst 2 dagar innan man kör igen, men annars kan man hålla på med den. Det är en "detox"kur och man får ju i sig näringsämnen så :)

Någon som är på?
    Jag tänkte inhandla allt imorgon och köra på!

• Svar på tråden Vill någon köra "Sjukhusdieten" ?
  • potatis

Jag är på dag 5 o har gått ner 2 kg (imorse).
    {#lang_emotions_smile}

Känner mig lättare o ser skillnad på kroppen.
    Har ca 2 kg till som jag vill gå ner, så får se var vågen stannar när jag e klar.
    Blir nog lite viktväktare-räknande sen.
    O kanske ytterligare en sopp-vecka längre fram!

Har du börjat idag?

• Kaxmaja

Hej
    Kul att hitta denna tråd. Jag ska börja idag. *beger mig mot köket för att koka soppa*

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Kaxmaja

Tjoho
    Hoppas några hittar hit som ska eller kör nu.
    Jag kör dag 1 idag opch börjar redan lessna på soppan Hade gärna ätit mer frukt men då vill ungarna ha och så vidare och så vidare.
    Men ikväll ska jag äta en god mumsig fruktsallad

• potatis
    Kaxmaja skrev 2010-02-28 16:41:20 följande:
    TjohoHoppas några hittar hit som ska eller kör nu.Jag kör dag 1 idag opch börjar redan lessna på soppan Hade gärna ätit mer frukt men då vill ungarna ha och så vidare och så vidare. Men ikväll ska jag äta en god mumsig fruktsallad
    Jag har gjort soppan idag o tänkte börja imorgon!
    Life is shit and then you...?
  • Kaxmaja
    potatis skrev 2010-02-28 17:11:17 följande:
    Jag har gjort soppan idag o tänkte börja imorgon!
    Jaaaaa vad bra då får vi peppa varandra
  • Kaxmaja

Jag har vägt mig samt mätt: hals, överarm, midja, lår och vad. Ska bli spännande att se resultatet

• potatis
    Kaxmaja skrev 2010-02-28 17:13:43 följande:
    Jag har vägt mig samt mätt: hals, överarm, midja, lår och vad. Ska bli spännande att se resultatet
    Jag har gjort detta en gång innan ju o då gick jag ner 2 kg. Men det har hållt sig borta...
    Nu vill jag ner 2-3 kg till!
    Hur många kilo eller stl/cm vill du gå ner?
    Life is shit and then you...?
  • Kaxmaja
    potatis skrev 2010-02-28 17:22:32 följande:
    Jag har gjort detta en gång innan ju o då gick jag ner 2 kg. Men det har hållt sig borta... Nu vill jag ner 2-3 kg till! Hur många kilo eller stl/cm vill du gå ner?
    Jag behöver gå ner 30kg. Tänkte ta detta som en kickstart innan jag drar igång med viktväktarna. Ska köra en vecka nu sen har äldsta sonen födelsedagskalas på söndag sen måndagen efter de blir det antligne en ny kur soppa alt viktväktarna i nån vecka innan jag kör en ny soppvecka. Beror på hur mycke jag vill ha mat
  • barnsjuk

Jag ska börja med sjukhusdieten i morgon. På mitt "matschema" står det att jag inte får dricka kaffe. Det är det jag gruvar mig mest för. Dricker ni kaffe?

Svar på tråden Vill någon köra "Sjukhusdieten" ?