• Hannish

Nybörjare på Scrapbooking...

Jag gillar att göra lite extra med mina foton och sätter inte in dem i fotoalbumet "rakt upp och ner". Om det t.ex. är foton från en resa kanske jag sätter in flygiljetten och något kvitto frånnån restaurang också. Men vill gåännu längre och mer scrappa "på riktigt".

Vad behöver man som nybörjarset. Vilka verktyg, papper, grejer. Vill inte köpa för mycket utan det kommer efterhand. Men den del grejs behövs väl redan från början.

Så vill ha era bästa tips på vad som bör införskaffas

• Svar på tråden Nybörjare på Scrapbooking...
  • Superbia

Du måste ha en pappersskärare - det heter säkert något annat - om du inte är väldigt duktig på att skära rakt vill säga.

Morten & Vidar - mina underbara små kottar
  • maddeh

Dom viktigaste sakerna som jag tycker är nog:

*Pappersskärare/ skärmaskin
    *Sax
    *Lim
    *Papper
    *Stämpeldynor (tex brun som du drar på kanterna på pappret)

Större cirklar kan man ju ta en tallrik eller dyligt att rita runt och sedan klippa ut.
    Man kan använda gamla nothäften som finna att köpa på ex, loppis.

Har gjort en hel del.
    Kolla gärna på min blogg om du vill.

www.scrapbookspremiar.blogspot.com

Mamma till Robin 061210 och Marcus 080722
  • ica1986

Ja det kan vara svårt att hitta vad man skulle behöva då ska jag försöka hjälpa dig rent ut sagt.. men kommer om fem min igen hihi

skärmaskin
    papper
    kantstans
    dekos
    lim
    sax
    chalks som du kan använda på kanter
    thickers

ja det är väl det som man kan starta med :)

• Zoya lycka

Hejsan!
    Jag har scrappat i nästan två år nu och det är helt underbart att få skapa. Terapi för själen Glad.
    Jag började med att använda sax, köpte fina papper, någon shark-dyna (brun), svart stämpeldyna och några stämplar (mest swirls o text stämplar) och lite tygband, letade upp gamla knappar som jag sparat.

Jag har lärt mig massor genom att kolla på andras scrapalster, bloggar och scrapbutiker på nätet.

Även köpt en del på tradera och dagligen kollar jag in Scrappiz (www.scrappiz.se) samt Scrapptorget (http://scrapptorget.wordpress.com/). På Scrappiz kan man bli medlem gratis och där finns ett forum med massa tips och ideer samt privatannonser där man kan köpa saker som andra ha tröttnat på.

Jag även varit på scrapmaror, där man scrappar i 12 h tillsammans med andra (Scrapbutiker ordnar dessa), där hålls tävlingar och man kan vinna massa kul!! Man lär sig jätte mycket av varandra, får tips och hur man använder alla roliga saker som finns på marknaden. Butiken som håller i det, brukar ha öppet, så man kan köpa på sig mer scrapsaker... för det kan man visst aldrig få för mycket av Flört

Här kan du kolla in min blogg, http://kaffesugenscrappare.blogspot.com/

Ha det gott.
    Kram Jenny en kaffesugen scrappare Skrattande

• Pelletipsar

Hej. Kan tippsa dig om en bra sida att handla från och få bra tips i scrapbooking och korttillverkning   www.PEMA.cc   Den bästa och största affär jag har sett, bra priser är det också. Det finns mycket annat där med som lego, pussel, schleich bl.a.

Svar på tråden Nybörjare på Scrapbooking...