• xoxonathalie

Minskade era fosterrörelser vissa dagar?

Usch inatt var en hemsk natt bebis som alltid håller igång var helt stilla i princip kännde rörelser nån enstaka gång men mycket svagare som att han inte orkade. Annars brukar han alltid hålla igång med våldsamma rörelser, o ja brukar få igång honom. Men inte inatt hur mycket ja än tröck på magen skakade på magen drack kall vatten o spelade hög musik förblev han nästan helt stilla... Är i vecka 27+3 så har bara kännt lite kraftigare rörelser i några veckor.

Har kännt riktiga rörelser idag lite mer kraft än inatt, försöker ta de så lungt ja bara kan för att inte missa hans rörelser.

Har ni haft så här att ni kännt bebis mer vissa dagar o mindre vissa?
    Tror ni det kan va nå fel?
    Ska till Bm nästa fredag o lyssna på hjärtat var där förra veckan o då va allt normalt. Eller ja hjärtat o måttet på magen min.

Jag är en nojjig person, för 2 veckor sen kom ja hem från en resa vilket gör mig än mer nojjig att man ska ha ätit nå fel med toxoplasma eller listerin i... Var väääldigt försiktig men vet att på hard rock cafe fick ja en hamburgare som var rosa i kanterna som ja åt tänkte inte mer på de just då utan mer i efterhand...

Vill verkligen inte att nått ska hända min lillkille..

Hur som helst har era fosterrörelser ökat/minskat från ena dan till den andra?

• Svar på tråden Minskade era fosterrörelser vissa dagar?
  • April Mamma

Det ÄR olika från dag till dag / vecka till vecka osv. Huvudsaken är att du känner nått.
    Min första var cool lugn i perioder...

• Stark Längtan83

Hej, jag vet din känsla.. och jag e rädd som du ibland det e jobbigt.. du bör känna din bebis var dag men rörelserna kan minska beroende på hur den ligger osv. Har den varit väldigt aktiv några dagar eller om du varit väldigt aktiv så kanske den behöver vila lite, samla på sig kraft och bli lite starkare för att snart få möta sin älskade mamma och pappa!Om du e orolig så ring och prata lite med din bm, hoppas att hon e förstående..

• xoxonathalie
    Stark Längtan83 skrev 2010-01-21 15:47:42 följande:
    Hej, jag vet din känsla.. och jag e rädd som du ibland det e jobbigt.. du bör känna din bebis var dag men rörelserna kan minska beroende på hur den ligger osv. Har den varit väldigt aktiv några dagar eller om du varit väldigt aktiv så kanske den behöver vila lite, samla på sig kraft och bli lite starkare för att snart få möta sin älskade mamma och pappa!Om du e orolig så ring och prata lite med din bm, hoppas att hon e förstående..
    Det går inte att ringa henne fören imån tyvärr =(.. Han har aldrig varit så här lugn sen ja började känna honom fast han rör sig nu tror ja är så osäker på vad som är rörelser o inte antar att det är rörelser men ja är så himla orolig..
  • Vanillie

Jag är i vecka 38 och min bebis har hållt på så hela tiden. Ett par dagar med fullt håll-i-gång och sen ett par lugna dagar! Och hittills har allt sett kanon ut. Var tom inne på Förlossningen en sväng för att jag var orolig över att rörelsera varit svaga ett par dagar. Men där var allt normalt!

Men jag förstår din oro. Jag blir likadan.. fast nu börjar jag lära mig att det är en periodare där inne!

***Snart är det dax***
  • Kajak

TS

Det blir mer trång för bebisen att röra på sig nu när man är på slutet.

Så vissa dagar måste bebisen tvinga sig att sträcka på sig, men vissa dagar har bebisen "vilodagar"...

Det är lugn, är du orolig så ring till förlossningen och rådfråga dom eller dricka en glas med iskallt vatten och vänta lite stund då bruka bebisen röra på sig då han/hon känner hur kallt vatten är.

• Stark Längtan83

Jag tycker synd o dig, känslan e inte rolig. kanske du kan ringa förlossningen och prata med dom vågar du de eller 1177? så länge du bara känner lite buffar e det säkert okej, min bebis har med vatt lugn idag och igår men hade 2 dagar innan dess då den sparkade jätte hårt. tror bara de vänder sig och sparkar lite inåt. eller vilar. ring din bm imorgon annars!

• mariaheterjag

Min bebis är också sådär. Väldigt ojämn i rörelsemönstret. Har vissa dagar när han håller igång konstant, och sedan kan det gå två dar när jag bara känner honom ytterst lite. Är i vecka 31 nu och hittills har allt sätt jättebra ut. Det blir lättare sedan när bebis växer till sig lite för då buffar den tillbaka när man trycker lite försiktigt någonstans, och då vet man att allt är bra. Men det började jag kunna göra för ngn vecka sen bara, innan dess var jag som du rätt orolig de dagar han var lugn.

• Vattuman83

Instämmer med alla andra. Min bebis är oftast aktiv, men vissa dagar är han jättestilla. Har åkt och kollat på förlossningen när jag varit mycket orolig, och det har inte varit några problem.
    Tror de helt enkelt tar det lite lugnare vissa dagar.

Lycka till!

• xoxonathalie

Ni hade nog rätt =) han var lungn ända tills ja skulle sova inatt då körde han igång som aldrig förr kunde verkligen känna honom dra någonting kanske en armbåge eller nått på insidan av min mage. Tack för era svar dom gjorde mig så mycket lugnare kanske bara var det som behövdes för att han skulle komma igång =)

• Vanillie

skönt att han är igång igen... nu har min kommit in i en lugn period. Men det är väl bara till att hålla ut... rätt var det rä som känner man av ett litet knä!

***Snart är det dax***
Svar på tråden Minskade era fosterrörelser vissa dagar?