• CaaRuu

WTF!!!!Middag+ Jag Älskar dig o så ett jag tycker om dig svar????

Jaa igår firade Älsklingen och jag 6 månader ihop--
    Jag hade förberett enn underbar middag med tre rätter..
    Köpt en ros onalle o ett nyckelring där det stog* nyckeln till mitt hjärta''
    Jätta fin tycket jag o ett brev där de stog att jag älskade honom..
    Överraskade honom med en god middag o vi satt os ner för att känaa..
    Så fick han läsa brevet jag skrivit o där det stog att jag ÄLSKADE HONOM..
    Jag sa det direkt efter att jag älskade honom ..han blev helt röd o rörd o generead o bara log..
    Han gick upp från stolen o tog upp mig från stolen..
    Kysste mig helt ödmjukt romantisk sexigt pasioenrad...YOU NAME IT...
    så säger jag det igen..JAG älskar dig mys..
    Får bara kyssar som respons men inget jag älskar dig??
    Tänkte en stund..ja det komemr snart..Men nej..
    Ingeting..han bara log o jag väntade-...Inget kom...Så jag tänkte själv medans han kysste mig.. jaha..Så jag lagar middag..gör mig fin för dig...jag säger att jag älskar dig..o jag får inget respons tillbaks?? inget jag älskar dig??
    VA FAAAN HÄNDEER:. sa inte det till jhonom men jag tänkte det..så till slut pallade jag inte mer o sa..kom nu tar vi dessert..

Vist han var mysigt o allt..ett tycker om dig så mkt fick jag..
    Jag vet att han Har svårt för att öppna sig o dela med sig känslor pga av allt han gått igenom i sin ungom..
    Jag förstår honom så braa o jag vet att han älskar mig..
    det är som om något stoppar han..eller han kanske inte vågar??
    jag sa det i allafall o jag menade det..med hela mitt hjärta älskar jag min älskling..
    Men man förväntar sig samma svar tillbaks {#lang_emotions_undecided}

Är det fel av mig att tycka det??
    Borde jaglåta honom vara?
    Säga jag älskar dig till han säger dig??
    Inte alls säga det ??...
    WTF!!!!!

• Svar på tråden WTF!!!!Middag+ Jag Älskar dig o så ett jag tycker om dig svar????
  • Stårschan

Han kanske inte känner sig redo att säga det till dig än. Han tycker säkert om dig, och är intresserad, men är du verkligen kvinnan i hans liv? Man kan inte tvinga någon att säga så starka ord. FÖr du vill väl att han verkligen ska mena det den dagen han säger det? Eller nöjer du dig med tomma ord?

Att tänka fritt är stort. Att tänka rätt är större.
  • CaaRuu

Ja självklart förstår jag det ...
    Man man känner ju sig redan tomt av att inte få samma resposn:(...
    Jag förstår honom o kan vänta..jag själv kände mig beredd..
    vi pratade lite efter när vi låg o myste igår..Han själv sa att han tänkt säga det många gånge..
    Så det var detför man blev..plopp..efter..
    Jag vet att mkt beror på hans uppväxt o de har gjort att han har svårt att säga just det ordet...

Men han är helt underbar-..Tiden lär väl visa det i sin tid om der ä äkta kärlek=)

• sockerslav

Jag förstår om du är besviken. Själv sa jag till min man att jag älskade honom i oktober det året vi blev tillsammans. Han var då ärlig och sa att han inte kunde säga samma sak tillbaka eftersom han inte kände så. Oj, vad ont det gjorde att höra de orden!

Jag sa det till honom över en romantisk middag, det perfekta tillfället enligt mig.
    Det var lite ansträngt mellan oss ett par dagar, men sen släppte jag det och insåg att han kommer säga det när han är redo.
    Han sa det till mig i december när jag satt på toa och han borstade tänderna hemma hos mina föräldrar. Haha! Romaniskt va?
    Han är inte typen som säger "jag älskar dig" stup i kvarten utan mer typen som säger "jag säger till om det ändras så utgå från att jag älskar dig". Inte så romantiskt kanske, men det är ju genom gester och sånt som man förstår att man är älskad.
    Lycka till!
  • CaaRuu

Ja klart man förväntar sig ett sånt svar inom ett romnatisk middag..
    Haha....Ja det får komma när det kommer;)..
    tack för svar=)

• LillaTanten

Alla är vi ju olika...

Jag har - av olika anledningar - väldigt svårt att säga de orden, men jag VISAR på alla möjliga och omöjliga sätt att han är mannen i mitt liv, och säger också sådant som tyder på att det är vad jag känner. Han vet att han får nöja sig med det - än så länge och är också helt nöjd med att jag inte returnerar när han säger "jag älskar dig", eftersom han hellre vill höra det när jag är redo för att säga det.

• Cowgirl 77

Här har vi varit tillsammans i 14 år, han säger det aldrig, har aldrig gjort. Vissa är så bara. Bättre att inte säga det alls i stället för att det blir ord som inte betyder något.

• dellelgarin

Min man sa att han älskade mig långt före jag sa det tillbaka, jag behövde lite mera tid bara, sen kan det ju vara så att han inte ville säga det just för att du sa det utan vill säga det till dig vid något speciellt tillfälle så det inte blir ett svar "bara"

Tror inte du behöver oroa dig, känns allt bra så kommer det nog skall du se, lycka till

Lycka
  • dellelgarin

Vi säger föresten att vi älskar varandra varje dag nu för tiden, så har jag aldrig haft det tidigare, det är supermysigt <3

Lycka
  • CaaRuu

Tack för alla svar=)...

Jaa...det kommer väl när det kommer o då är det från hjärtat..
    För min del känns det bra så det är inget jag ångrar=)

• pungspark
    CaaRuu skrev 2010-01-21 15:52:20 följande:
    Jaa igår firade Älsklingen och jag 6 månader ihop--Jag hade förberett enn underbar middag med tre rätter..Köpt en ros onalle o ett nyckelring där det stog* nyckeln till mitt hjärta'' Jätta fin tycket jag o ett brev där de stog att jag älskade honom..Överraskade honom med en god middag o vi satt os ner för att känaa..Så fick han läsa brevet jag skrivit o där det stog att jag ÄLSKADE HONOM..Jag sa det direkt efter att jag älskade honom ..han blev helt röd o rörd o generead o bara log..Han gick upp från stolen o tog upp mig från stolen..Kysste mig helt ödmjukt romantisk sexigt pasioenrad...YOU NAME IT...så säger jag det igen..JAG älskar dig mys..Får bara kyssar som respons men inget jag älskar dig??Tänkte en stund..ja det komemr snart..Men nej..Ingeting..han bara log o jag väntade-...Inget kom...Så jag tänkte själv medans han kysste mig.. jaha..Så jag lagar middag..gör mig fin för dig...jag säger att jag älskar dig..o jag får inget respons tillbaks?? inget jag älskar dig??VA FAAAN HÄNDEER:. sa inte det till jhonom men jag tänkte det..så till slut pallade jag inte mer o sa..kom nu tar vi dessert..Vist han var mysigt o allt..ett tycker om dig så mkt fick jag..Jag vet att han Har svårt för att öppna sig o dela med sig känslor pga av allt han gått igenom i sin ungom..Jag förstår honom så braa o jag vet att han älskar mig..det är som om något stoppar han..eller han kanske inte vågar??jag sa det i allafall o jag menade det..med hela mitt hjärta älskar jag min älskling..Men man förväntar sig samma svar tillbaks Är det fel av mig att tycka det??Borde jaglåta honom vara?Säga jag älskar dig till han säger dig??Inte alls säga det ??...WTF!!!!!
    Men skriv för Guds skull så man begriper vad du menar, människa. Eller låt en blind åttaåring korrekturläsa innna du postar.
  • Yabba

Är det riktigt kärlek  så vet man att man älskar varandra utan att ha sagt det till varandra, blicken säger mer än ord.
    Måste man hålla på att säga (jag älskar dig) hela tiden så är det inte kärlek då söker man bekräftelse.

• dellelgarin
    Yabba skrev 2010-01-27 16:57:02 följande:
    Är det riktigt kärlek  så vet man att man älskar varandra utan att ha sagt det till varandra, blicken säger mer än ord.Måste man hålla på att säga (jag älskar dig) hela tiden så är det inte kärlek då söker man bekräftelse.
    Så vi som säger att vi älskar varandra varje dag älskar alltså inte varandra ?
    vi är bara ute efter bekräftelse?
    Lycka
  • dellelgarin
    Yabba skrev 2010-01-27 16:57:02 följande:
    Är det riktigt kärlek  så vet man att man älskar varandra utan att ha sagt det till varandra, blicken säger mer än ord.Måste man hålla på att säga (jag älskar dig) hela tiden så är det inte kärlek då söker man bekräftelse.
    vill bara tillägga att jag tycker att det är självklart att man söker bekräftelse från sin partner, det gör väl alla dock är det långt ifrån alla som får den bekräftelse de behöver (allas behov är ju olika)
    Lycka
  • bellzan

du tjejen. ta det lugnt ok? ni firade trots allt er 6 månaders dag!! Min kille va den första av oss som sa "jag älskar dig" o även om jag kände STARKT för honom vågade jag inte säga tillbaka... han förstod mig, men jag blev SÅ generad o osäker..kände mig värdelös. Men sen kom det av sig självt, idag säger vi det typ varje da till varann!! vi Älskar verkligen varann... men allting måste ta sin tid.. annars kommer de aldrig funka.

• melondoft

Min sambo sa "jag älskar dig" före mig, och jag sa att jag inte ville säga det förrän jag visste att så var fallet. Det tog mig tre veckor efter att han hade sagt det innan jag sa det tillbaka, men då menade jag det verkligen. Det är inte alltid så att man känner samma sak samtidigt. Vilket vill du helst: att han säger "jag älskar dig" samtidigt som du utan att kunna mena det till 100% eller att han säger det när han verkligen vet till 100% att det är så han känner?

• Blackbird

Kanske är det så att han har svårt att yttra de orden. Jag har, även om jag älskat av hela mitt hjärta och min själ, inte kunnat säga "jag älskar dig" och jag vet inte varför. Jag är uppväxt i en kärleksfull familj och är väldigt tacksam för det, men något i mig gör att jag inte klarar av att säga "jag älskar dig". Dock råder det aldrig någon tvekan om vad jag känner för den jag är tillsammans med

Jag tycker att din kille visade på ett fint sätt vad han känner för dig Att hela tiden förvänta sig saker från varandra kan infektera ett förhållande. Nu har du sagt att du älskar honom. Låt det vara så Han vet nu vad du känner och du behöver inte bli orolig för att något inte ligger rätt till om han inte säger samma sak tillbaka.

Conscience is dead
  • CaaRuu

Hellu...Ja nu har det gått ett tag sen man var med om detta och nu har man varit ihop mer än 1 år o vårt förhållande blir altl starkare :D..

Efter nån månad sa han att han älskade mig..Inte bara sa det utan han sa det menandet..
    Det går itne en dag nu utan att vi säger att vi älskar varandra..o att vi inte bråkar o har ett stabilt förhållande gör det bara bättrre=)..

Tackar för alla svar som gets :D 

• Apocalypso

Älska är ett stort ord, jag har sagt det en gång men ogillar sånna som slänger ur det hur som helst. Inte har då jag älskat alla jag varit tillsammans med, jag har däremot tyckt väldigt mkt om dem och även varit kär i några, men älskat har jag bara gjort två.

• Novemberstjärnan

Usch, skulle bli galen om vi sa till varandra att vi älskar varandra varenda dag- tjatigt. Vi vet ju redan att vi gör det, så vi behöver inte förklara det för varandra dagligen. Men alla är vi olika. Bra att det gick bra för ts sedan! Och ett :jag tycker om dig, tar jag till mig mer. Älskar är ett stort och pampigt ord tycker jag!

• Toppen9

Pressa honom inte, de orden kommer när de kommer och genom hans beteende verkar det som att han älskar dig trots att han ännu inte är beredd att säga orden

Svar på tråden WTF!!!!Middag+ Jag Älskar dig o så ett jag tycker om dig svar????