• Aurora Borealis

Silas?

Hej, jag undrar vad du tänker på eller förknippar med namnet Silas..

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Silas?
  • Stårschan

Åh! Jag minns inte vad den handlade om, men visst fanns det en jättebra barnbok om någon som hette Silas? "Silas och hästen" eller nåt sånt?

Att tänka fritt är stort. Att tänka rätt är större.
  • Ida1990

Jag tänker på Jonis lilla son från singelmammorna som gick som serie på svt1. Han va så fruktansvärt söt:)
    Silas är ett av mina namnförslag till min bebis.

• tidigareplatt

Jag tänker på en elak person i "Da Vinchi koden" och den ena sonen i "Weeds". Kopplar även samman namnet med en person jag inte gillar som har ett liknande efternamn men hade det inte varit för det så hade jag gillat namnet mycket. Kör på det :)

• Housemouse

Jag tänker också på den galna munken från da Vinci-koden, men om jag inte hade läst den boken så hade jag tyckt att det var fint!

• johannaalkehag

Jag tycker det låter Coolt!!Älskar annorlunda namn.Silas från Da Vinci Koden heter egentligen Silvanus..Så Silas är nog en förkortning av det och Silvanus härstammar från ett latinskt ord som betyder "skog"Så att jag tycker att det är ett vackert namn med en behaglig innebörd=) 

Själv har jag Zelda och Benji som namn förslag. Vad tycker ni om dom???

• Aurora Borealis

Ja, vi har nog bestämt oss för det!
    Det är lite tråkigt med puckot i Da Vinci-koden bara. Eftersom det inte är så många som heter Silas i Sverige så undrade jag om alla tänker på han i Da Vinci-koden.

• Aurora Borealis
    johannaalkehag skrev 2010-01-21 17:02:20 följande:
    Jag tycker det låter Coolt!!Älskar annorlunda namn.Silas från Da Vinci Koden heter egentligen Silvanus..Så Silas är nog en förkortning av det och Silvanus härstammar från ett latinskt ord som betyder "skog". Så att jag tycker att det är ett vackert namn med en behaglig innebörd=) Själv har jag Zelda och Benji som namn förslag. Vad tycker ni om dom???
    Ja, jag tycker om att det betyder skog,

Zelda tycker jag personligen har för mkt tv-spels-anknytning, men det är egentligen ett fint namn. Benji tycker jag är tufft!!
  • johannaalkehag
    Aurora Borealis skrev 2010-01-21 18:42:25 följande:
    Ja, vi har nog bestämt oss för det! Det är lite tråkigt med puckot i Da Vinci-koden bara. Eftersom det inte är så många som heter Silas i Sverige så undrade jag om alla tänker på han i Da Vinci-koden.
    Nej asså det tror jag verkligen inte att man gör!!! Det är ju inte som med Zelda som väldigt många kommer att symbolisera med som du säger, TV-spel=) Men vi gillar det och Benji är grymt coolt!!
  • Lillstrumpa

Silas - inga associationer alls. Hör till de få som ännu inte läst Da Vinci-koden.... Har dock sett filmen, men hade inte koll på att det fanns en Silas där.

Ganska fint måste jag säga. Kommer troligen att vara ganska ovanligt och det gillar jag alltid. Sen växer alltid ett barn ihop med ett namn - särskilt ett så ovanligt då man inte kunnat få några förutfattade meningar om hur en Silas "ska" vara..
  • Meleah

Fast jag förstår inte riktigt varför man förknippar munken i Da Vinci koden med ondska? Jag tycker att hans karaktär är missförstådd. :)

Dessutom är Silas det finaste pojknamnet på jorden.

★ Vilya 070529 ★ Silas 090715 ★
  • Duvmamman

Jag älskar namnet och har det på förslag till en eventuell son.

• johannaalkehag
    hihihi ja Silas är jätte fint=)

Jag har fan plussat, så nu hoppas jag på en Benji eller Zelda!!!!Kör helt och håller på Silas tycker jag
Svar på tråden Silas?