Silas?
Hej, jag undrar vad du tänker på eller förknippar med namnet Silas..
Tacksam för svar!!
Hej, jag undrar vad du tänker på eller förknippar med namnet Silas..
Tacksam för svar!!
Åh! Jag minns inte vad den handlade om, men visst fanns det en jättebra barnbok om någon som hette Silas? "Silas och hästen" eller nåt sånt?
Silas Marner.
Jag tänker på Jonis lilla son från singelmammorna som gick som serie på svt1. Han va så fruktansvärt söt:)
Silas är ett av mina namnförslag till min bebis.
Jag tänker på en elak person i "Da Vinchi koden" och den ena sonen i "Weeds". Kopplar även samman namnet med en person jag inte gillar som har ett liknande efternamn men hade det inte varit för det så hade jag gillat namnet mycket. Kör på det :)
Jag tänker också på den galna munken från da Vinci-koden, men om jag inte hade läst den boken så hade jag tyckt att det var fint!
Jag tycker det låter Coolt!!Älskar annorlunda namn.Silas från Da Vinci Koden heter egentligen Silvanus..Så Silas är nog en förkortning av det och Silvanus härstammar från ett latinskt ord som betyder "skog". Så att jag tycker att det är ett vackert namn med en behaglig innebörd=)
Själv har jag Zelda och Benji som namn förslag. Vad tycker ni om dom???
Ja, vi har nog bestämt oss för det!
Det är lite tråkigt med puckot i Da Vinci-koden bara.
Eftersom det inte är så många som heter Silas i Sverige så undrade jag om alla tänker på han i Da Vinci-koden. ![]()
Silas - inga associationer alls. Hör till de få som ännu inte läst Da Vinci-koden.... Har dock sett filmen, men hade inte koll på att det fanns en Silas där.
Fast jag förstår inte riktigt varför man förknippar munken i Da Vinci koden med ondska? Jag tycker att hans karaktär är missförstådd. :)
Dessutom är Silas det finaste pojknamnet på jorden.
Jag älskar namnet och har det på förslag till en eventuell son.