• Anonym (janina)

Nu vill jag fasta. Ge mig tips!

Okej, har ni själva erfarenheter av att fasta så dela med er! Jag hade tänkt att göra det i cirka en vecka, kanske 5 dagar (om jag orkar) det är första gången. Tänkte börja imorgon. 
    En sak jag oroar mig över är att om man tappar all energi, att man inte orkar göra något.. Exempelvis gå ut på promenader.. Blir helt slö osv.. ?
    Är det bara vatten man ska dricka? Kan man inte dricka en ersättningsflaska från Modifast exempelvis? Soppa från knorr går också bra? 
    Ge mig tips!  

• Svar på tråden Nu vill jag fasta. Ge mig tips!
  • Ida1990

jag gick ner 4,5 kilo på en bananvecka. En bananvecka varar en vecka och man äter 3 bananer och 9dl mjölk per dag.
    1 banan till frukost och 3dl lättmjölk.
    1banan till middag och 3dl lättmjölk
    och sen 1 banan till kvällen och 3dl lättmjölk.
    Mellan måltiderna kan man dricka vatten eller the.
    Det första dagarna är värst och man blir ganska orkeslös och deppig men det går. Jag gick också en promenad i rask trakt på morgonen (så tidigt som möjligt)

• Anonym (janina)
    Ida1990 skrev 2010-01-21 16:25:52 följande:
    jag gick ner 4,5 kilo på en bananvecka. En bananvecka varar en vecka och man äter 3 bananer och 9dl mjölk per dag.1 banan till frukost och 3dl lättmjölk.1banan till middag och 3dl lättmjölkoch sen 1 banan till kvällen och 3dl lättmjölk.Mellan måltiderna kan man dricka vatten eller the. Det första dagarna är värst och man blir ganska orkeslös och deppig men det går. Jag gick också en promenad i rask trakt på morgonen (så tidigt som möjligt)
    Låter väldigt bra speciellt om orkeslösheten går över Fick du tips från någon om bananmetoden eller kom du på den själv?
  • Anonym (janina)

Vill rensa ut alla gifter i kroppen osv.. Muslimer fastar ju varje år och visst klarar dom det galant.. Vill också prova på, det är nyttigt!

• UmmAlina

Menar du att du inte ska äta överhuvudtaget under en hel vecka?

• Anonym (VB)

I min bok om näringslära står det såhär:
    exempel på dagsprogram för fasta
    är 2,5 dl örtte på morgonen vid 7.00,
    2,5 dl bärsaft klockan 9.00,
    2,5 dl nässel, grönkåls eller potatissaft kl 12.00,
    2,5 dl morotssaft kl 14.00,
    2.5 dl bär eller nässelsaft kl. 16.00
    och 1,5-5 dl grönsaksbuljong vid 18.00 + minst en liter vatten/örtte däremellan.

• Ida1990
    Anonym (janina) skrev 2010-01-21 16:31:06 följande:
    Låter väldigt bra speciellt om orkeslösheten går över Fick du tips från någon om bananmetoden eller kom du på den själv?
    Ne jag läste om den i en av min mammas gammla skönhets böcker från 80talet. Då det var en populär bantningskur som modellerna använde sig av om dom ville gå ner snabbt. Sen är den väldigt populär bland blivande brudar innan bröllopet.
  • UmmAlina
    Anonym (janina) skrev 2010-01-21 16:32:01 följande:
    Vill rensa ut alla gifter i kroppen osv.. Muslimer fastar ju varje år och visst klarar dom det galant.. Vill också prova på, det är nyttigt!
    Det var därför jag frågar om du menar att du inte ska äta alls på en hel vecka. Vi fastar under dagen, men äter på kvällen.
  • Anonym (janina)
    Anonym (VB) skrev 2010-01-21 16:33:17 följande:
    I min bok om näringslära står det såhär: exempel på dagsprogram för fasta är 2,5 dl örtte på morgonen vid 7.00, 2,5 dl bärsaft klockan 9.00, 2,5 dl nässel, grönkåls eller potatissaft kl 12.00, 2,5 dl morotssaft kl 14.00, 2.5 dl bär eller nässelsaft kl. 16.00och 1,5-5 dl grönsaksbuljong vid 18.00 + minst en liter vatten/örtte däremellan.
    Ja, isåfall blir det ju en hel del att inhandla innan dess.. Men det låter utan tvekan nyttigt
  • Anonym (janina)
    Ida1990 skrev 2010-01-21 16:34:21 följande:
    Ne jag läste om den i en av min mammas gammla skönhets böcker från 80talet. Då det var en populär bantningskur som modellerna använde sig av om dom ville gå ner snabbt. Sen är den väldigt populär bland blivande brudar innan bröllopet.
    Jaha okej Jag har inga större problem med vikten förutom några extrakilon efter julmaten Men jag vill vara "ren" i några dagar iaf =)
Svar på tråden Nu vill jag fasta. Ge mig tips!