• annamalon

Bra dagis i Årsta?

Hej!

Jag bor i Årsta i Stockholm och är inte nöjd med det dagis som min dotter går på. Det är rörigt och opedagogiskt och jag tycker inte att man sätter barnens bästa i första hand. Därför skulle jag så småningom vilja byta, men vet inte till vad och vill inte riskera att hamna i situationen att hon hamnar på ett dagis som är lika dåligt eller sämre. Är det någon som har sitt eller sina barn på något dagis i Årsta eller i närheten som ni kan rekommendera? Privat eller kommunalt spelar ingen roll.  

• Svar på tråden Bra dagis i Årsta?
  • Melin

Hej!
    Har inga egna tips, men är själv på väg att ställa min dotter i kö och skulle gärna vilja veta vilka man ska undvika. Vilket dagis har du ditt barn på?

Ett litet indirekt tips kan du få, men kan inte garantera att det är bra. Grannen har sitt barn på Valla förskola och både barn och föräldrar var nöjda, med undantag att det var rätt mycket folk sjuka (och dämed vikarier). Dock tror jag detta är typiskt för de flesta dags/förskolor.

Mvh,
    Elin

• TinaElisabeth

Vilken förskola går dottern på nu? Min syster bor i Årsta och har bytt förskola till sin dotter.

• 071001

Jag har tidigare läst här på fl att Årstaligan ska vara bra. Privat. Känner ingen som går där utan bara hörsägen.

• Baboll

Jag bor i Årstadal och de kommunala förskolor som ingår där var nominerade till Stockholms stads kvalitetspris 2009, bland annat efter föräldrarnas utvärdering. Jag har inte heller hört att någon av dessa förskolor ska ha dåligt rykte eller så.

• annamalon

Min dotter går på den nya förskolan Torget (bredvid grekiska restaurangen). Den är helt nystartad och nybyggd vilket säkert har bidragit till att jag inte tycker att det funkar som jag skulle önska. Det är redan nu fem avdelningar och framåt våren/sommaren tillkommer ytterligare två avdelningar.

Tack för tipsen! Jag ska på öppet hus på Årstaligan i morgon och se hur det känns.

Jag tror att Årstadal tillhör ett annat dagisområden än Årsta.

Hälsningar
    Anna

• NinnaW

Min dotter går på Pysslingens förskola i Årsta, Trollstugan. Den kan jag rekommendera. varm och go personal med utbildning. Låg omsättning på vikarier. Ute mkt i skogen som ligger precis intill.

Som sagt, bara varma rekomendationer!!!

• Annanym

Årstaligan ska vara kanonbra, men dock får man vara beredd på att göra insatser som förälder, då det är ett föräldrakooperativ.

• Ögonsten till M

Tack för denna tråd :) Är nyinflyttad till Årstaberg i somras från norrort o min lilla dotter föddes i januari. Skönt och få lite tips på bra dagis då jag är helt lost i detta område :). Nu är det ju ett tag kvar tills hon ska börja dagis men bra o få lite tips. Hur är det med dagisköer här i Årsta? bör man ställa sig i kö rätt så fort.

• pytte

Om du är intrsserad av privat barnomsorg så finns det privata dagmammor i Årsta också.
    Titta under privat barnomsorg på stockholmsstads hemsida så hittar du alla privata alternativ som inte finns med i kommunala kön och som man kanske missar annars.
    Lycka till!

Svar på tråden Bra dagis i Årsta?