• jessielee

Blödning efter samlag, hur länge?

Skrev detta inlägg i en annan tråd, men kom på efteråt att jag borde lagt den i denna tråd...så här kommer min undran igen:

En undran, ni som börjat blöda efter samlag, hur länge har det hållt i sig? Hade samlag med gubben i tis kväll och började småblöda efter det. Det har nu hållt i sig i två dagar? Är det normalt, eller kan det vara något annat knas?

Är gravid i v 12+4. Som tur är har jag en tid för ultraljud i morgon i samband med att jag ska göra ett KUB-test. Lär väl få svar då hur allt står till. Är så orolig att jag fått en MA...har ju haft en sådan tidigare...

• Svar på tråden Blödning efter samlag, hur länge?
  • Fnollan

Började blöda på natten sen lite på morgonen, sen inget mer. Har ej gjort nåt vul eftersom min bm avrådde det.

Hur har det gått för dig?

• jessielee

Det var ett missfall Skulle ha varit i v 12+5, men fostret har förmodlignen dött kring v 10. Mår inte alls bra just nu...ska till sjukan igen på ons för skrapning.

Varför avrådde din BM ett VUL?! Om jag var du skulle jag boka privat! Lycka till, hoppas du har bättre tur än jag, håller tummarna! kram

• Fnollan

Va sorgligt   bryt ihop nu och kom igen med nya krafter när tiden känns inne.
    Bm ansåg att det inte lät som ett missfall och eftersom det är så tidigt i graviditeten så gör man inget åt det. Det är tydligen inte bra att störa graviditeten för mkt ibörjan med vul.
    Jag har inte haft nån mer blödning och jag har alla symptom kvar men ska göra ett gravtest nästa vecka för säkerhetskull, sen får vi gå vidare efter vad det visar.

Styrkekramar till dig!

• jessielee
    Fnollan skrev 2010-01-24 18:42:41 följande:
    Va sorgligt   bryt ihop nu och kom igen med nya krafter när tiden känns inne.Bm ansåg att det inte lät som ett missfall och eftersom det är så tidigt i graviditeten så gör man inget åt det. Det är tydligen inte bra att störa graviditeten för mkt ibörjan med vul.Jag har inte haft nån mer blödning och jag har alla symptom kvar men ska göra ett gravtest nästa vecka för säkerhetskull, sen får vi gå vidare efter vad det visar.Styrkekramar till dig!
    Åh då håller jag verkligen tummarna för dig att det går bra med nästa test! Skriv gärna och berätta hur det gick. Jo de säger ju att det inte är helt ovanligt med mindre blödningar under grav, som inte betyder att det är missfall på gång. Så hoppas att du tillhör den skaran
    kramar till dig också!
  • Fnollan

Hej, jag testade i morse och det visar fortfarande positivt! Är glad men fortfarande lite orolig. Det kommer förmodligen inte släppa förens man ser att allt är ok på ul i v18. Det blir 9 långa veckor...men vi har sagt att om jag blöder en gång till ska vi boka privat vul.

Hur mår du efter allt? Förstår att det måste vara tungt just nu.
    Kram

• jessielee
    Fnollan skrev 2010-01-29 20:02:17 följande:
    Hej, jag testade i morse och det visar fortfarande positivt! Är glad men fortfarande lite orolig. Det kommer förmodligen inte släppa förens man ser att allt är ok på ul i v18. Det blir 9 långa veckor...men vi har sagt att om jag blöder en gång till ska vi boka privat vul.Hur mår du efter allt? Förstår att det måste vara tungt just nu.Kram
    Men oj vad kul för dig att det såg bra ut håller verkligen tummarna att det ska gå hela vägen. Jo, blöder du igen gör du nog rätt i att kolla upp det. Om inte annat så lugnar det psykiskt än att behöva gå i ovisshet. Jag mår efter omständigheterna bra just nu, kroppen känns helt återställd. Dessutom har ju att tacka för min lilla gosse som gör det lättare att fortsätta tänka framåt skulle nog vara värre om man var helt barnlös och fick mf efter mf...nu får jag ju i alla fall glädjas åt en! Hoppas ju dock på syskon. Nu har jag i princip slutat blöda efter mf också, så ska invänta en mens innan vi prövar igen. Så får vi se hur det går den gången...
    kram
Svar på tråden Blödning efter samlag, hur länge?