• Eleni

Hur vet man om en person tackat nej till att bli vän på FB?!

Har skickat en vänförfrågan till en person på facebook, då till enbörjan fanns personen med i min vänner-lista med undertexten väntande vänförfrågan.
    Nu är personen borta från listan, och hon har inte bekräftat vänförfrågan. Var har hon tagti vägen?! Man får väl ett meddelande om ifall någon tackar nej och inte vill ha en som vän eller?

• Svar på tråden Hur vet man om en person tackat nej till att bli vän på FB?!
  • Filbunke

Nej du får inget mail om det. Den du förfrågat har tackat nej om hon inte finns med i din lista längre.

• Eleni

Oj, det var en nära släkting nämligen, det var därför jag undrade.. vad konstigt, men jag ska väl inte hänga efter henne då. Jag sökte hennes namn nu och jag kan ju fortfarande lägga till henne som vän, borde inte det också blockeras då?

• Filbunke

Nej, du kan skicka hur många förfrågningar som helst. Jag har fått av samma person flera ggr, en jag inte ville lägga till.

• listo

Om du kollar på din vännerlista via länken längst upp på Facebooksidan, så kan du se om hon finns med där som "Väntande vänförfrågan". Finns hon med där betyder det att hon inte har svarat på din förfrågan, finns hon inte med så betyder det att hon har tackat nej eller att förfrågan har kommit bort någonstans på vägen.

Traddiraddiraj
  • Eleni
    listoplisto skrev 2010-01-21 19:23:15 följande:
    Om du kollar på din vännerlista via länken längst upp på Facebooksidan, så kan du se om hon finns med där som "Väntande vänförfrågan". Finns hon med där betyder det att hon inte har svarat på din förfrågan, finns hon inte med så betyder det att hon har tackat nej eller att förfrågan har kommit bort någonstans på vägen.
    är det vanligt att den kommer bort då? Vågar inte fråga igen, blev rejält sårad av att hon verkar ha tackat nej. men har hon inte ens fått den så..
  • Ungmamma83

att hon tackat nej kan du se om du hår in på henne igen och då står det återigen "bli vän med personen" eller nåt liknande.

• listo
    Eleni skrev 2010-01-21 19:32:44 följande:
    är det vanligt att den kommer bort då? Vågar inte fråga igen, blev rejält sårad av att hon verkar ha tackat nej. men har hon inte ens fått den så..
    Jag tror inte det är jättevanligt, men det är inte omöjligt. Det tekniska strular ju rätt ofta på fejjan, tycker jag...
    Traddiraddiraj
  • Eleni
    Ungmamma83 skrev 2010-01-21 19:34:13 följande:
    att hon tackat nej kan du se om du hår in på henne igen och då står det återigen "bli vän med personen" eller nåt liknande.
    vadå, menar du på hennes sida eller? Där ser man ju ingenting, bara namnet eller nåt. jag kan ju inte se hennes "händelser" om vi inte är vänner..
  • Ungmamma83
    Eleni skrev 2010-01-21 20:37:01 följande:
    vadå, menar du på hennes sida eller? Där ser man ju ingenting, bara namnet eller nåt. jag kan ju inte se hennes "händelser" om vi inte är vänner..
    uppe vid henne namn "lägg till som vän"
Svar på tråden Hur vet man om en person tackat nej till att bli vän på FB?!