• freija

ngn som är duktig på att göra dopinbjudningar?

Tänkte höra om det finns ngn här på FL som är duktig på att göra inbjudningar, som skulle vilja hjälpa till eller har tips?

/Zarah

• Svar på tråden ngn som är duktig på att göra dopinbjudningar?
  • emaxmamma

har tips iaf..

jag köpte stämpel med baby på och stämpelpennor och tryckte egna kort.. tog ett tag men alla tyckte det var roligt med lite annorlunda inbjudningar!

lycka till!

• Vårblomma

I bokhandeln finns det färdiga utsansade kort att köpa i alla dess färger. Jag köpte sådana och så skrev jag ut ett foto på fotopapper och satte på inbjudan. Sen köpte jag papper i en annan färg än korten och skrev texten på och klistrade in.

Ganska enkelt men blir fint i slutändan.

• Mrs Boysenberry

Hej Zarah!

Jag gör en del hemmagjorda kort i ett program som heter Avery DesignPro. Jag kanske kan hjälpa till... :)

• Tbulle

Kolla den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-21/m4749970.html
    "väntar och längtar" har en riktigt snygg/kul inbjudan i sitt bildgalleri. Tror att vi själva ska stjäla den - åtminstone delvis! Den är bra för man behöver inte vara pysslig för att göra den.

• popcorn

Har en blid i mitt galleri på vår dotters lite annorlunda dopinbjudan.
    En underbar dikt "du älskade barn" men jag ändrade den lite .
    kika in och titta.
    Lycka till!!

• YOSHI

Kolla på www.fujidirekt.se där kan man beställa färdig kort med din bebis bild på kortet men annars brukar jag fixa inbjudningskort själv på dator..titta in på min bild galery..

• Nallemajatjejen

Jag har gjort dopkort på datorn.
    Köpte fina hårdare kort i bokhandeln (3,5 kr/st). Och har designat och skivit ut på dator. Kan lägga upp bilder i mitt galleri om du är intreserad...

• Ekstam

Hej jag har gjort dopkort till Elias dop..finns i mitt bildgalleri om du intresserad..allt är köpt på panduro.. lycka till

• bjden

Om ni vill kan vi mejla dopinbjudan till er i "riktigt" format så slipper ni stjäla den i galleriet. Bara skicka ett meddelande.

Väntar och Längtars make.

• Tbulle

bjden - tänkte inte stjäla ER inbjudan - mer idén som sådan. Verkligen kul och charmig, men vi ska skapa en egen variant!
    Tack ändå!

• Alicia05sMamma

Ts: Har bilder på mina dopkort som jag gjort själv i mitt galleri. Välkommen in för en titt

• isaacsmams

Jag har gjort några till vänner i Photoshop med hjälp av några kort på barnet. Tex. ett kort på barnet och något kort på en fot eller hand och så har jag använt mig av det för att göra ett kort. Sedan har dom fått framkalla det från digitalt till fotopapper eller så har dom skrivit ut dom på fotopapper om dom haft bra skrivare.
    Jag hjälper gärna till om du är intresserad. Om du mailar mig några bilder på ert knyte och vad som ska stå på så kan jag göra några förslag som du kan titta på och så får du se om du gillar det. Ett förslag har jag i mitt galleri.

Kram

• SmaragdKattis

Köpte mörkblåa kort och gjorde vita fotaavtryck på framsidan, killarna var inte så förtjust i att behöva få färg under fötterna men oj vad fina korten blev! köpte färg som itne skulle vara farlig att måla på huden med...

Svar på tråden ngn som är duktig på att göra dopinbjudningar?