• one fine day

    Lite hopp från mig till er alla....

    hej på er ...


    Kände bara för att skriva lite här för att ge lite hopp till er som kämpar med oförklarlig barnlöshet och som drömmer om ett barn... Vi var oförklarlig barnlösa i 4,5 år. Gjorde allt man kan göra, inseminationer och 5 ivf, ICSI, FET, ja...allt.... Vi trodde verkligen aldrig att vi skulle bli föräldrar till ett biologiskt barn och började nästa ge upp....Läkarna kunde inte hitta ngt fel på ngn av oss och det gjorde saken ännu värre!


    Men sen hände det...det oförklarliga, det underbara, det vi hade drömt om...På sista försöket, med två frysta blastocyster, blev jag gravid... det var 6.e ivf och vi hade verkligen ingen chans, inget hopp, men sen ville det lilla livet stanna kvar....


    Nu är jag gravid i vecka 38 och väntar på att den lill* skall titta ut i början av februari och jag kan inte fatta att det verkligen händer på riktigt...


    Det jag gjorde annorlunda denna gången jag blev gravid var att jag var hos en väldigt bra akupunktör 1 timme innan insättning och sen efter insättning också.


    Jag önskar er alla lycka till och ge inte upp- man vet ju aldrig när det verkligen händer!


    kram från mig


     

  • Svar på tråden Lite hopp från mig till er alla....
  • Nattviolen

    VIsst är det härligt när det händer efter alla år av längtan och väntan?
    Min man och jag kämpade också i flera år, 13 år totalt, 5 IVF-försök, några frys - fina befruktade ägg men ingen bebis. Så helt plötsligt var det ett plus på stickan helt spontant! Hon är 4 år nu våran "hemmagjorda" tjej.

  • Godsfrun

    Grattis! Jag ska till akupunktör idag. Har ännu inte fått remiss på IVF men bollen är i rullning.  Hoppas hoppas det hjälper.

  • Nattviolen

    Hoppas hoppas hoppas! att ni alla, på ett eller annat sätt ska bli föräldrar.

  • one fine day

    tack tjejer och önskar er lycka till med bebis-planerna! jag är övertygad att akupunkturen hjälpte oss!

  • Bebislängtan82

    Grattis

    Men vad är en akupunktör för något och vad gör dom? Vi ska oxå högst troligen börja med IVF om ngn månad.


    Är 2010 vårt år
  • Nattviolen

    Jag fick vid sidan av IFV-behandlingarna akupunktur och provade även Feldencraisterapi, jag är helt övertygad om att akupunkturen och Feldencraisen spelade in, eftersom jag tidigare under IVF-försöken INTE provat och inte lyckats, visserligen lyckades inte IVF:n nu heller, men spontant gravid blev jag och jag tror att allt spelade in - hormonbehandlingarna, akupunkturen mm och gjorde att vi äntligen fick barn.

    Som svar på frågan vad akupunktur är, så är det en uråldrig asiatisk läkekonst, där man med hjälp av tunna nålar påverkar kroppens chi och kan stärka de svaga delarna i kroppen. Jag har lätt att få blåmärken, och jag fick nålar även för det. Hade inte ett blåmärke på över ett år. Annars räcker det i stort sett att jag tänker på att stöta i något så får jag märken. Likväl kan man dämpa stress (mycket viktigt i barnsammanhang) man kan ge energi, ta ner energi, beroende på var nålarna sätts. Således kan även ägglossning, mottaglighet, mm säkert påverkas. Mår kroppen bra, är det säkert lättare att bli gravid.

  • majabus74

    Är det någon som har ett tips på en bra akupunktör i dessa sammanhang i Göteborgs-trakten???

  • Ninka
    Nattviolen: du skrev om feldenkraist metoden. Intressant!!! Gick ni båda på det? Jag läste en bok om den metoden för något år sedan. Ännu så gör jag lite övningar när jag ska sova. Då är jag kanske på rätt spår. Kanske dags att kontakta en pedagog =)
    Tack för tipset!
    Med nytt hopp i kroppen!
    /Ninka
  • Nattviolen

    Jag är lite sen att svara, har inte kollat favoriterna riktigt, sorry

    Det var bara jag som gick på Feldencrais och eg inte alls för barnlösheten, utan mer för mina dåliga axlar. Jag tror att då kroppen blev "hel" och hittade tillbaka till sig själv blev även mitt inre det och att jag då kunde bli gravid.

  • Chana

    Hej!
    Lite hopp frân mig med. För oss tog det 7 âr med 11 inseminationer och 3 FIV, men sen 2008 kom han min underbara son helt otroligt. Sâ ge inte upp tjejer det kommer att gâ ska ni se. Har ni frâgor eller sâ skriv till mig sâ fâr jag se om jag kan svara.
    OBS!! Jag har inte sâ mycket tid att vara här längre sâ det kan ta lite tid innan ni fâr svar.
    Lycka till och ge inte upp!!!

Svar på tråden Lite hopp från mig till er alla....