• moaålinnsmamma

Vad kostade era fönster?

Maken och jag funderar på att byta fönster i huset till hösten, har inget stort hus enplans med  totalt 11 fönster och 3 balkongdörrar. Behöver 3glas. Har bara drömmar än så länge skulle gärna vilja ha lite allmogestil med spröjs, har inte börjat kolla priser på allvar, känns som det är en djungel. Vad har ni betalat (på ett ungefär) och hur många fönster bytte ni då?

• Svar på tråden Vad kostade era fönster?
  • Novembermamma10

Vi har beställt sp balans. 8 st 13x13 med vridöppning kostar oss 34 692kr.
    Byggstart 1 mars!!

• SweetLilly

Vi köpte fönster i höstas, 3glas aluminuim med inbyggd spröjs i mitten, ca 5000kr/st

• mammaNena

vi bytte för ca 1½ år sedan. vi har www.villafonster.se/ 6 st 13X13 fönster. 2 altandörrar. 1 litet, vet inte måttet. 1st  13X4 fönster (i jämte en dörr, så det blir som 13x13.) 1st 18x6 fönster som är frostat som vi har på toan. (det va det dyra) Gick på ca 40 000:-

• Susanne905

När vi byggde köpte vi alla fönster via Tanumsfönster, vet bara slutsumman som blev 176' för alla fönster och altandörrar samt balkongdörrar och även fönster till garaget. Tror det handlade om totalt 43 poster allt som allt.

• mammaNena
    Susanne905 skrev 2010-01-22 13:55:46 följande:
    När vi byggde köpte vi alla fönster via Tanumsfönster, vet bara slutsumman som blev 176' för alla fönster och altandörrar samt balkongdörrar och även fönster till garaget. Tror det handlade om totalt 43 poster allt som allt.
    å vilket dröm hus ni har! vilken leverantör är det ifrån? (jag tror jag blev kär{#lang_emotions_wink})
  • Susanne905
    mammaNena skrev 2010-01-22 13:58:13 följande:
    å vilket dröm hus ni har! vilken leverantör är det ifrån? (jag tror jag blev kär)
    Tack! Huset är egenritat, men mycket av idéer och tips fick vi dels från Fiskarhedenvillans modell Fasanen och även från Lövsta Trähus modell Sommen. Vi har valt att ha fullt tvåplans och att göra en del andra ändringar, men visst, det är helt klart vårt drömhus!
  • mammaNena
    Susanne905 skrev 2010-01-22 14:20:48 följande:
    Tack! Huset är egenritat, men mycket av idéer och tips fick vi dels från Fiskarhedenvillans modell Fasanen och även från Lövsta Trähus modell Sommen. Vi har valt att ha fullt tvåplans och att göra en del andra ändringar, men visst, det är helt klart vårt drömhus!
    fiskarheden kollade vi oxå mycket på, dom har många fina! Lövsta trähus har jag inte hört talas om..
    men istället blev det att vi köpte min mormors gamla hus och har/håller på att total renovera *kräks* Men nästa hus blir ett nyckelfärdigt där vi bara ska peka och välja
  • moaålinnsmamma

Ah tack nu har jag en liten aning om vad det skulle kunna kosta, ska kolla in lite olika leverantörer, man borde ju passa på medan rotavdraget gäller med....

Svar på tråden Vad kostade era fönster?