• sommarblomma1

Smörgåstårta fyllning till rostbiff

Jag tänkte göra en smörgåstårta med rostbiff men tycker inte om leverpastej och vart jag än letar hittar jag bara förslag på fyllning med leverpastej.

Någon som har förslag på fyllning som passar med rostbiff. Tonfisk är ju gott men passar mer till räkor och lax tycker jag.

Syskon BF 100810 ~*~♥~*~ Thilda 080810 ~*~♥~*~
  • Svar på tråden Smörgåstårta fyllning till rostbiff
  • Pyttismamman

Jag tycker att pepparrot är jättegott till rostbiff!  Så kanske någon färskost med pepparrotssmak?

• sommarblomma1

Ah skinkröra! Det låter gott!

Kom gärna med fler förslag!

• Kenzie

Jag gör en skinkröra med rökt skinka, finhackad rödlök, färskost med pepparrotssmak, creme fraiche och majonäs. Garnerar tårtan med rostbiff, skinka, rostad lök, brieost, sallad, gurka, tomat, apelsin och persilja. Otroligt god

Lights will guide you home...
  • sommarblomma1
    Kenzie skrev 2010-01-22 10:02:42 följande:
    Jag gör en skinkröra med rökt skinka, finhackad rödlök, färskost med pepparrotssmak, creme fraiche och majonäs. Garnerar tårtan med rostbiff, skinka, rostad lök, brieost, sallad, gurka, tomat, apelsin och persilja. Otroligt god
    Åh det lät riktigt smarrigt! Hur mycket tar du av allt för att få bäst smak?
  • Snuttjulla

vi här hemma gör en skinkröra med skinka, creme fraiche, majonäs, lite kryddor, och bostongurka. den är jättegod. Annars gjorde min mamma med mjukost och skinka, det är också jättegott, eftersom garneringen är så mastig isig, så det krävs ju inte såå mycket, helheten är alldeles underbar...

Svar på tråden Smörgåstårta fyllning till rostbiff