• Skärgårdstösen

Hur skadligt med spritpennor?

Hej!

Jobbar på ett designkontor och där använder vi färgpennor som luktar ganska starkt. Tror att det är spritpennor. Jag vet inte hur detta har kunnat gå förbi mig, men kom på detta först idag att detta kanska inte är så bra.
    Vad arg jag blir på mig själv!!! Har nog suttit med dessa pennor 5 gånger i allafall, sedan jag blev gravid, ungefär en halvtimma varje gång. Snälla, säg att minipyret inte tagit skada!

• Svar på tråden Hur skadligt med spritpennor?
  • Monster

Varför skulle bebben ta skada av att du satt i samma rum som spritpennor?

Monstermor

• Skärgårdstösen

Hmm...

Jag sitter bara inte i samma rum som de utan har använt dem oxå. Tänkte att ångorna inte var så bra att andas in kanske? Nagellack och hårspray har man ju hört inte är så bra att använda under graviditet.

• Skärgårdstösen

Oj, vad roligt det låter. Ser jag nu. Jag menade aldrig att jag SATT med pennorna utan menade att jag ANVÄNT dem!

• Girlfriend in a coma

Va ska man inte använda hårspray? Jisses....varför lägger man inte bara in alla gravida kvinnor på en klinik i nio månader och matar med rätt mat och med förbjudna farligheter borthållna och sovtid i 23 timmar per dygn? :)

• Vero

Så länge du inte äter dem är det knappast nån fara

• fluff

Jag är helt säker på att det inte är någon fara! Det hade varit annorlunda om du satt och sniffade på dom varje dag hela tiden... Själv har jag fått dille på lukter som bensin, avgaser, nylagd asfalt, byggdamm... så jag har fullt sjå med att hindra mig själv från att tanka lite varje dag!

• Tinalina79

Jag håller med Girlfriend in a coma!! Om man läser tillräckligt mycket är ALLT farligt!! Vi måste slappna av!! För 30år sen både drack man lite och rökte lite under graviditeten och barnen överlevde ändå..... ( nu menar jag inte att vi ska börja supa och kedjeröka, det ÄR ju faktiskt inte bra)

• Tola

detr här är en sak som jag också skulle bli jätte orolig för men det är nog ingen fara:)

• Skärgårdstösen

Tack alla! Nu är jag verkligen inte orolig längre!
    Snarare lite skamsen...

Nojig

• sn2

Skärgårdstösen:
    Du ska inte känna dig skamsen. Bättre att fråga för mycket än för lite.
    Kram

Svar på tråden Hur skadligt med spritpennor?