• Källarsnubben

Simpel lösning, täcka fönstrer med gardin?

Hejsan. Detta är en oerhört simpel lösning men kan inte komma på en lösning, ironiskt nog. Hoppas innerligt att någon av er kommer på de. För tillfället ser mina fönster ut som skit. Jag kom på en temporär lösning för det jobbiga ljuset som lyser in. För det första så hade de inte skadat att få in lite ljus här nere i källaren, men jag vill inte att det ska bli för mycket heller, så något mitt emellan kanske hade varit perfekt.

Då fönsterna är rätt så små ser jag ingen annan lösning än att köpa någon gardin och klippa, men hur snyggt blir de på en skala från 1-10 ? Ska visa bild på hur mina fönster ser ut.

i47.tinypic.com/11w8rjm.jpg
    i49.tinypic.com/xkup2e.jpg
    i46.tinypic.com/2e54p79.jpg

(Öppna länken för att se bilden)

• Svar på tråden Simpel lösning, täcka fönstrer med gardin?
  • ElinOlsson

Jag tänker på sån där plast som man kan sätta på fönster som insynsskydd. De blir som badrumsfönster.
    Eller vill du ha bort ljuset mer? Vad är det fär rum? Varför och hur mörkt vill du ha det?
    Persinner?

Det är bara i motvind en drake lyfter
  • Pappa G

Vad är det som sitter där nu..?

Varför vill du inte ha vanliga gardiner eller persienner menar du?

• Källarsnubben

Anledningen till att jag inte vill ha persienner ( vill ju givetvis ha det om det hade funkat ) men eftersom fönsterna är så otroligt små så vet jag inte hur jag ska lösa de. Är nere i källaren dom här fönsterna är.

Elinololsson: Hade gärna velat ha lite mörkare än så. Gillar inte ljuset så himla mycket, blir så himla ljust om man inte har något för.

• Pappa G

Det finns persienner för källarfönster. Det har vi.

Vi har sådana fönster i vår "gillestuga" och där har vi panellängder också. Skitsnygga, som dessutom gör rummet mindre ekande och källarlikt.

• Källarsnubben

Var var de ni köpte dessa källar persienner då? Hade hemskt gärna velat ha något sådant.

• Pappa G

De satt här när vi köpte huset.

Vi har dock bytt andra persienner. Hos en riktig persiennmakare är det bara att ange det önskade måttet, så tillverkar de efter det.

Svar på tråden Simpel lösning, täcka fönstrer med gardin?