• Linusida

Någon som gjort IVF på Sophiahemmet?

Vi har fått en remiss till Sophiahemmet. Jag hör knappt hört om någon som gjort IVF där, så jag börjar bli orolig att det är extra dyrt eller sämre än någon annan klinik. Någon som har en åsikt?

• Svar på tråden Någon som gjort IVF på Sophiahemmet?
  • Pixla

En vän till mig gjorde sin IVF där. De väntar en liten kille nu om några dagar. Hon har bara berömt stället.

• Java

Jag går där!! och det är helt SUVERÄNT!! jag kan faktiskt inte tänka mig någon bättre service, bemötande etc. Tror att det är bland de bästa klinikerna i landet. (Det finns naturligtvis andra jättebra kliniker också!). Sverige överhuvudtaget är ju världsledande inom IVF.

Vi valde den kliniken just för deras goda rennomé. (Min mamma är barnmorska och rekommenderade också Sophia. Hon har varit på många föreläsningar om IVF och då är det ofta forskare och läkare från Sophia som är inbjudna föreläsare.)

Det är lite dyrare än övriga privata kliniker, men å andra sidan betalar de tex tillbaka pengar om behandlingen av någon anledning behöver avbrytas. Kostnaden för insättning av frysta ägg kostar bara några tusenlappar, och är alltså mkt billigare. Så på det stora hela kanske det ändå blir ungefär samma kostnad.

När skall du börja behandlingen? Hör av dig om du undrar något mera!
    Lycka till /java

• Marresmarre

Kan bara intyga att det är en bra klinik. Har gjort fyra IVF där varav jag blev gravid på en men fick missfall. Bytte klinik efter fyra men inte pga av att vi var missnöjda utan för att få lite nyhetskänsla. Kan bekräfta att dom betalar tillbaka om dom gör något misstag som förstör ett försök. Har själv erfarenhet av det.
    Mycket vänliga, har mycket bra tider för undersökningar så man hinner innan jobbet, provtagning och undersökning i samma hus, gör tätare undersökningar än andra kliniker. Nu tycker jag i och för sig att läkarna på tex Falun verkar lika duktiga men helhetspaketet är bättre på Sophia. Du får helt enkelt något för dom extra pengar du betalar.

• Linusida

Skönt att höra. Vi ska få träffa dem för första gången efter sommaren, så vi har några månader till att försöka få till det på egen hand, men det känns inte så troligt längre. Ser fram emot att få träffa dem efter sommaren. Tack för era inlägg!

• Fam

Kan också intyga att Sophiahemmet är väldigt bra. Alltid personligt engagerade (verkligen trevliga allihop), lätt att komma fram på telefon - också på kvällen ... Jag upplevde dem också som väldigt skickliga (alla läkare är docenter till exempel) och med massor av resurser som kom mig som patient till godo. Det kändes aldrig som att jag behövde vänta i onödan på ngt utan ville de kolla eller åtgärna ngt så kunde de göra det direkt.

Svar på tråden Någon som gjort IVF på Sophiahemmet?