• lenas funderingar

Någon som jobbar/jobbat på hemtex

Någon här som jobbar/jobbat på Hemtex? el annan inredningsbutik?
    Hur var det? Vad krävs för förkunskaper/utbildning el räcker det med ett brinnande intresse för inredning o känsla för färg, stil , form osv?

• Svar på tråden Någon som jobbar/jobbat på hemtex
  • Anova

Jag har varken brinnande intresse för inredning eller känsla för färg (snarare tvärt om). Jag har däremot kassavana.. Jag hade inga problem att få jobb på Hemtex.. Jag var dock tvungen att tacka nej eftersom jag fick ett "bättre" jobb.

• lenas funderingar
    Anova skrev 2010-01-21 22:04:55 följande:
    Jag har varken brinnande intresse för inredning eller känsla för färg (snarare tvärt om). Jag har däremot kassavana.. Jag hade inga problem att få jobb på Hemtex.. Jag var dock tvungen att tacka nej eftersom jag fick ett "bättre" jobb.
    Okej ingen kassavana här tyvärr! men däremot brinnande intresse o rätt bra kunskap om inredning färg o form osv..tror du man kan ha en chans utan kassavana kanske erbjuda gratis praktik för o lära sig kassan? Var det heltid el extra du blev erbjuden? Hur är bästa sättet att söka, gå runt med CV va?
  • Anova
    lenas funderingar skrev 2010-01-21 22:43:35 följande:
    Okej ingen kassavana här tyvärr! men däremot brinnande intresse o rätt bra kunskap om inredning färg o form osv..tror du man kan ha en chans utan kassavana kanske erbjuda gratis praktik för o lära sig kassan? Var det heltid el extra du blev erbjuden? Hur är bästa sättet att söka, gå runt med CV va?
    Kassavana är ovärderligt om man vill jobba inom handel.. men visst, det går nog utan.. Är du säljande som person? Rätt personliga egenskaper kanske kan ge dig ett jobb i en inredningsbutik.
    Det går ju alltid att fråga om du får jobba gratis, vet inte hur det ser ut på den biten.

Jag blev erbjuden heltidstjänst men tidsbegränsad (6 månader tror jag att det var) till att börja med men förlängning var möjlig sa de.
    Jag fick jobbet genom att skicka mitt CV via mail, men det kanske är bättre att besöka butiken.
  • Mandarina

Vart bor du ts?

Vet att Hemtex i Göteborg/Högsbo 421 köpcenter söker personal, en tjänst på 15 timmar finns där.

Svar på tråden Någon som jobbar/jobbat på hemtex