• Anonym

Olika längd på ögonfransarna!

Mina ögonfransar på vänstra ögat är kortare än dem på högra ögat, så det är jättesvårt att lägga snygg mascara på vänsterögat.

Finns det någon creme eller liknande som får fransar att växa, eller växer dem bara ut om hela fransen gått av med roten? Finns det något att göra förutom lösögonfransar?

Jättetacksam för svar!

• Svar på tråden Olika längd på ögonfransarna!
  • Mia skönhetsexperten

Jag förstår ditt problem och kan bara tipsa dig om att öva med förlängande mascara. Övning ger färdighet. Men du skriver att du inte får till det. 

Det finns kräm/serum/näring som får fransarna att växa. Jag har sett det med egna ögon. Jag har några kvinnor som jag regelbundet hjälper med make-up inför olika events och på en 2 månaders period hände det otroliga saker med min kunds fransar till exempel. Dom växte sig längre, inte tjockare/tätare. Men det är ju längden som du vill åt.
    Två olika märken har jag fått höra mycket gott om, Revitalash (ca 1200 kr.) och Neulash (ca. 900 kr.).
    Läs vad vår bloggare Beatrice skriver i sin blogg efter blott två veckors användning. Det har redan gett resultat.
Svar på tråden Olika längd på ögonfransarna!