• Andjan2

huskur mot munsår?

Någon som har tips på någon huskur mot munsår? Tänk att ett sådant litet sår kan göra så inih----e ont. Är gravid och kan inte ta det som finns på apoteket.

• Svar på tråden huskur mot munsår?
  • gimatah

Jag hade en salva mot munsår när jag var gravid det var en lien tub som var lila, så det ska finnas en som går att använda om du inte hittar ngn kur.

• Hannah76

Du kan använda de plåster som finns för munsår, de hjälper faktiskt.

• Andjan2

Tack för snabba svar. Men kan man använda de plåstren när man är gravid? När jag frågade på apoteket så sa hon att det inte fanns något jag kunde använda, utan föreslog idominsalva. Vilket jag inte tycker gör varken till eller från.

• Hannah76
    Andjan2 skrev 2010-01-22 10:47:32 följande:
    Tack för snabba svar. Men kan man använda de plåstren när man är gravid? När jag frågade på apoteket så sa hon att det inte fanns något jag kunde använda, utan föreslog idominsalva. Vilket jag inte tycker gör varken till eller från.
    Jag frågade min läkare och på Apoteket och fick till svar att plåstren ar det enda jag kunde använda. Hade de på dagtid, och hade aloe vera på natten.
  • gimatah

Healip heter den jag använde och den kan användas av både gravida och ammandes.

• Nialex

Det beror väl helt och hållet på varför du fått munsår. Om det är herpes eller vanligt munsår. Jag hade munsår för flera år sen och de berodde på att jag fick i mig för lite b- och c-vitamin så jag började äta tillskott och sen dess har jag inte haft nåt.

Min mormor sa alltid att man skulle ha honung på. Om det fungerar däremot, det kan jag inte svara på

• Andjan2

Tack, nu ska jag genast bege mig till apoteket. För bort ska det. Tänk vad många snälla hjälpsamma människor det finns på familjeliv {#lang_emotions_smile} 

Svar på tråden huskur mot munsår?