Semester med svägerskan?!
Min sambo (och hans familj) äger ett hus utomlands där de brukar spendera sin semester varje år. Vi har varit där på egen hand flera gånger och samtidigt som hans syster (med familj) en gång. Redan då markerade jag att jag inte tyckte att vår semester var helt lyckad, att det kändes som om vi hela tiden fick anpassa oss efter dem och att vi aldrig gjorde något för oss själva under veckan vi var där.
Till saken hör att jag inte "gillar" min sambos syster. Vi tycks komma från två skilda planeter och är inte alls på samma våglängd. Jag biter ihop och tar mig igenom diverse släktträffar och umgänge med dem övrig tid på året, för min sambos skull. Han känner väl till hur jag känner det.
Nu till problemet; svägerskan vill absolut att vi ska semestra ihop till sommaren. Vilket min sambo såklar oxå vill. Detta har de pratat om sedan förra sommaren. Jag sa redan då till min sambo att ok, jag kan gå med på en vecka, men andra veckan vill jag att vi är själva (eller med några andra). Efter en vecka 24/7 under samma tak blir man nog trött på vem som helst. Detta går ju enkelt att lösa om vi åker ner en vecka tidigare alt stannar en vecka längre.
Nu har de börjat planera för fullt och pratar flygbiljetter, hyrbil osv. Jag har inte hört någonstans att han sagt till henne att vi vill vara själva en vecka. Vad ska jag göra? Ta upp det igen (=bråket är i full gång) eller tiga och vara tacksam för att jag får möjlighet att semestra i familjens hus? Känner mig så jävla överkörd om han skiter i min åsikt och jag kommer inte att kunna se fram emot/ha roligt på semestern.