• Kristin28

    Vad gäller?? Om jag handlar en vara och dagarna efter är det 25% rabatt på varan.

    Jag gjorde en beställning på barnkläder nätet förra veckan. Idag, en vecka senare får jag mail från dem, de har sänkt de plaggen med 25% och dessutom har dem det fraktfritt...

    Jag måste dessutom lämna tillbaka ett par strumpor eftersom de skickade mig fel storlek, inte den storleken jag beställde.

    Vad har jag för rätt?? Kan jag få kläderna för 25% rabatt? Jag tycker det känns väldigt fult att göra så, men det kanske inte är något jag kan göra utan så kommer det alltid att vara.
    Men eftersom jag ändå måste trixa med strumporna så undrar jag om jag kan begära något?

    Hur hade du gjort?

  • Svar på tråden Vad gäller?? Om jag handlar en vara och dagarna efter är det 25% rabatt på varan.
  • Hannah76

    Du kan inte begära något, men du kan ju alltid returnera varorna och beställa om dem.

  • Pappa G

    Det är ju precis likadant i mataffären..
    I söndags köpte vi kycklingfilé för 89 kr. I måndags var den på kampanj för 59 kr..

  • Skånetös67
    Hannah76 skrev 2010-01-22 13:19:07 följande:
    Du kan inte begära något, men du kan ju alltid returnera varorna och beställa om dem.
    Skicka tillbaka dem och beställ dem på nytt. Så gjorde jag en gång.Jag
    hade beställt dyra gardiner på Ellos till fullpris, när avin kom i brevlådan fick
    jag samtidigt ett reklamutskick om att de hade 30% på allt.
    Självklart skickade jag tillbaka gardinerna. Och beställde på nytt.
    Jag tjänade flera hundra på det.
  • Kristin28
    sannapannapådal skrev 2010-01-22 15:08:42 följande:
    Skicka tillbaka dem och beställ dem på nytt. Så gjorde jag en gång.Jag hade beställt dyra gardiner på Ellos till fullpris, när avin kom i brevlådan fick jag samtidigt ett reklamutskick om att de hade 30% på allt. Självklart skickade jag tillbaka gardinerna. Och beställde på nytt. Jag tjänade flera hundra på det.
    Ja, så ska jag nog göra! :)
  • Juppepuppe

    Skulle du tänka likadant om det var tvärtom? Jag menar, företag har ju både prissänkningar och prishöjningar. De kan ju inte låta människor få välja då om de vill betala till det lägre eller högre priset. Därför byter man pris en dag och då gäller det från den dagen. Kan inte förstå att man ens tänker tanken...

  • Skånetös67
    Juppepuppe skrev 2010-01-22 20:30:03 följande:
    Skulle du tänka likadant om det var tvärtom? Jag menar, företag har ju både prissänkningar och prishöjningar. De kan ju inte låta människor få välja då om de vill betala till det lägre eller högre priset. Därför byter man pris en dag och då gäller det från den dagen. Kan inte förstå att man ens tänker tanken...
    Du menar om man får ett utskick att företaget, t ex Ellos, höjer priserna
    nästa vecka, då ska man skicka tillbaka, beställa på nytt och
    betala det högre priset? Jadu.....
  • Juppepuppe

    Ja, det var så jag menade. Och det finns ju ingen som skulle göra det (antar jag). Tycker det är konstigt att man ens kan tänka åt andra hållet.

  • Skånetös67
    Juppepuppe skrev 2010-01-23 09:08:49 följande:
    Ja, det var så jag menade. Och det finns ju ingen som skulle göra det (antar jag). Tycker det är konstigt att man ens kan tänka åt andra hållet.
    Jag tycker du ska storhandla på Pressbyrån, då kan du vara
    säker på att behöva betala överpris på allt. Då blir du väl nöjd?
  • Juppepuppe

    Öh? Vad var det där för replik? Självklart vill alla människor betala så lågt pris som möjligt, men man kan väl inte även tro att företagen vill skänka bort sina saker?

  • Skånetös67
    Juppepuppe skrev 2010-01-23 18:37:10 följande:
    Öh? Vad var det där för replik? Självklart vill alla människor betala så lågt pris som möjligt, men man kan väl inte även tro att företagen vill skänka bort sina saker?
    Nej, men har de 30% på sina varor en vecka efter att jag beställt
    så är det för mig självklart att försöka ordna så jag får det lägre priset.
    Och de skänker väl inte bort nåt, även om de har 30% rabatt så får de
    ändå mer än de betalt för varan från början eller hur?
    Men du får ju göra vad du vill med dina pengar, betala överpris, men jag
    gör det inte om jag kan undvika det iallafall...
  • Rochefort 10
    Kristin28 skrev 2010-01-22 13:15:39 följande:
    Jag tycker det känns väldigt fult att göra så.
    Vad är det du tycker är fult?
    Tycker du att affärer ska säga till sina kunder att inte handla om de planerar att sänka priserna några dagar senare?
    Jag förstår inte.
  • Majskolven

    Jag jobbar själv i butik och när vi har rea så har vi planerat det i förväg från vilket datum det ska gälla.
    Det är ju inte så att företag sänker priset på sina varor direkt efter att någon kund har köpt bara för att retas.
    Men vill man returnera så är det inget som hindrar en från det.

    Däremot kan inte kunden komma å köpa en jacka av mig och 2 dagar senare har vi sänkt den 20% och kunden kommer tillbaka å vill ha lite pengar av mig för rabatten, som dessutom inte gällde när kunden köpte varan.

    Och nej, vi kan inte säga till alla våra kunder att komma tillbaka så de får varan billigare, det funkar liksom inte så.
    Skulle jag göra det skulle jag nog inte få behålla jobbet länge till då jag drar ner företaget från vinst, det måste ni väl förstå?
    Men returnera varorna och det är inget problem, men kom inte och kräv rabatt från ett datum som inte gällde.

Svar på tråden Vad gäller?? Om jag handlar en vara och dagarna efter är det 25% rabatt på varan.