• Piri

    Smått och gott -helt enkelt del 2

    Vi fortsätter som förut...

    Tidigare trådar:

    1:a -
    2:a -

    3:e -

    4:e -

    5:e -

    6:e -

    7:e -

    8:e -

    9:e -

    10:e -

    11:e -

    12:e -
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45797049.html
    13:e - www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43458550.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-236/m40849957.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-241/m34828092.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-241/m32273929.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-241/m29284908.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-241/m26318589.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-241/m23199523.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-241/m20004345.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-241/m16718640.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-238/m13814059.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-238/m11100760.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 13:27
    1:a - www.familjeliv.se/Forum-11-238/m11100760.html
    2:a - www.familjeliv.se/Forum-11-238/m13814059.html
    3:e - www.familjeliv.se/Forum-11-241/m16718640.html
    4:e - www.familjeliv.se/Forum-11-241/m20004345.html
    5:e - www.familjeliv.se/Forum-11-241/m23199523.html
    6:e - www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26318589.html
    7:e - www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29284908.html
    8:e - www.familjeliv.se/Forum-11-241/m32273929.html
    9:e - www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34828092.html
    10:e - www.familjeliv.se/Forum-11-236/m40849957.html
    11:e - www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43458550.html
    12:e - www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45797049.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 21:14
    13:e - www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48221350.html

  • Svar på tråden Smått och gott -helt enkelt del 2
  • Piri

    Missade såklart tråd nummer 13 när jag uppdaterade. Gör ett nytt försök en annan gång...

  • Houston

    Jag startade en tråd för en annan "grupp" jag är med, de blev samma sak, måste vara nå FL fel.

    Hinner inte skriva mkt, ska bara lägga in tråden i favoriter. Rikard är sjuk, feber, så han ligger o sover, colin l asig bredvid honom för 30 min sen efter vi kom hem från en kompis lekstund, helt utslagen, somna såklart, men ska väcka dem nu, iaf den lilla.

    Hemlagad pizza m vitkåls sallad o ett stort glas rött. Inget alkohol, inget socker, inget onyttigt i veckorna sen nyår, -1 kg Gymmar o skidar för fullt, ska bli snygg tills de är dags att bli tjock Tänker dock, OM de går, OM jag inte så massa sammandragningar tidigt igen, träna lätt längre nästa gång, för att styrka kroppen även under graviditet!

    Men, puss o kram på er

  • Piri

    Duktig du är Strumpa!! Själv har jag tappat motivationen för det mesta känns det som. Beror väl på att det är så svårt att få ett jobb... Känner att det börjar ta på humöret och alllt. Tur ända att det finns små ljusglimtar i tillvaron som gör att man inte faller helt!

    T håller på att lägga Thea. Eftersom jag misstänker att de somnat båda två ska jag gå och väcka honom nu.

    Kram kram

  • Lise

    Åh varje gång jag satt mig här de senaste kvällarna för att skriva har jag fått avbryta. Igår var det Tage som tvunget skulle sova med mig, så då fick jag stänga ner och lägga honom istället. Ja ni vet hur det kan vara! :)

    Men nu tror jag mig hinna sitta här lite medan grabbarna verkar leka bra ihop.

    Vad skönt att du kommit igång med träning Strumpa! Imponerande att du klarar av att vara "nyttig"! Jag har också kommit igång, på Sats och går på lite olika styrke- och konditionspass. Har som tanke att vara där 2 dagar i veckan och skulle gärna se att jag även sprang en runda 1 gång i veckan. Idag tänkte jag testa att lämna båda barnen i barnpassningen så att jag kan träna redan 17 innan Johan kommit hem. Får se hur det går. Däremot är jag en riktig gotteråtta, men gör mitt bästa för att hålla det till helgen. Kan jag det är jag nöjd! :)
    Förstår dig Piri, emellanåt tappar man all motivation och skiter i allt! Så är det i perioder! Jobbigt att inte veta var och när du ska jobba! Ingen lätt tid att söka jobb på!

    Nu är det dags att fixa lunch....hoppas på att hitta något i kylen. Bra att man planerat :)

  • Piri

    Kikar in en snabbis innan det är dags att åka och handla. Behöver fylla på lite i kyl och frys. Känns som ett bra alternativ innan stormen kommer. OM den kommer, vill säga. Första prognosen var att den skulle komma in här under natten som var.. Nu sägs det att den ska komma in under dagen. Vi får väl se...

    Hur har ni andra det? Strumpa - ni brukar väl drabbas ganska hårt i Uppland? Hoppas att ni klarar er ganska bra den här gången.

    Måste säga att jag imponeras av att ni är så duktiga på att träna. Man blir riktigt inspirerad! Funderar faktiskt på att börja simma igen. Var jätteflitig med det innan jag flyttade ihop med T och innan Thea föddes. Tror att det ska ligga ett 10-ggrs kort till simhallen nånstans. Får leta lite. Jag gillar att simma och eftersom jag har lite problem med ryggen så passar det bra att börja med det. Men idag blir det till att åka och handla!

    Kram kram

  • Houston
    Hej vänner!!

    Åh, klart du ska simma om du har möjlighet till det, det är så skönt och mild träning för kroppen! Vi har ingen simhall i närheten och det är synd, då jag gärna skulle vilja pröva typ vattengympa osv. Bra vi inspirerar varandra till bättre välmående

    Jag tränade igår lite mitt på dagen, så skönt, 6 km på crosstrainer, 2 km rodd och sen rump och lår övningar, känns i dag kan ja säga!!

    Ja, snö, det började för nån timme sedan här, kommit ca 5-6 cm redan, så gissar vi kommer få en del. Typiskt är Rikard och tävlar ikväll, så de får bli Colin o jag som får skotta undan Ska ju hålla på i ca ett dygn här också.

    Avslutade psykologi kursen i går med ett mvg, jag blir så glad för min egna skull. Men gissar att om man intresserar sig för något visar det sig i betygen. Jag har väl hamnat rätt, jag va inte så här plugg-glad på gymnasiet!

    SKA ta mig i kragen och fixa in korten från i somras. Va så kul att vi kunde träffas tycker jag!!!  Är de ok för er att jag lägger in dem här i tråden, eller vill ni jag lägger dem i mitt galleri?

    Joci - Nu är du efterlyst igen

    Kram på er alla, ska skriva vidare som socialtjänstlagen, kul va
  • Piri

    Grattis till ännu ett superbetyg Strumpa!!! Jag blir så stolt! Lägg korten var du vill, mig spelar det inte så stor roll.

    Här har vi fått dryga 30 cm snö på snart 12 timmar. Det började när jag var på väg hem från stan med alla matkassar. Kändes skönt kan jag meddela. Vi var ute hela familjen och skottade vid 18-tiden och då hade det kommit 20 cm på 3-4 timmar. Två timmar senare skulle T ut till garaget och då hade det kommit ytterligare 5 cm! Här beräknas det hålla på till lunch imorgon, så det blir väl ett dygn här oxå. Kan inte minnas att det var så här mycket snö när jag var liten ens. Men barnen har ju roligt! Thea åker "racerbil" (snowracer) till dagis varje dag. Vagnen har vi inte använt sedan före jul, den står som en installation i hallen och funkar mest som torkställning för våta jackor för tillfället!

    Imorgon ska T på Ålandskryssning. Det känns inte lika roligt... Men då ska väl snöandet ha upphört hoppas jag. Bäst att jag umgås lite med honom nu!

    JOCI!!!! Stämmer in i efterlysningen! Vi saknar dig!

  • Houston

    Här är de också galet med snö, de plogar så makalöst illa på vår gata, vi har allting - JÄMT - i vår infart, ingen annan av husen har så, samt idag har de även lagt världens lass på vår tomt. Kul om vi haft muren stått där...!!! Vräker ner nu också, så de kommer säkert komma runt 2-3 dm. Rikard är på väg hem från tävling, väntar på honom o sen ska ja sova, galet trött.

    Vår vagn är inte alls använd heller under vintern. Faktiskt sålt liggdelen till den idag, fick 1000:- för en 07:a liggdel, perfekt. Kommer ha kvar vår teutonia nästa barn också, men köpa ny liggdel så vi förnyar oss lite grann.
    Sålt kurs böcker för 700:- också, så de va kul att sätta in på sparkontot

    Lägga i lite ved och sen lägga mig o vänta på the man, puss & kram

  • Lise

    Även här i Skåne vräker snön ner, dock säkert inte i samma mängder som hos er, men här är verkligen gott om snö.
    Ja det är verkligen smidigast med pulka när man ska gå någonstans eftersomd et är såå tungt att köra vagnen i snön. Men när vi går till dagis ska Svnate sova så det blir både vagn och pulka här, eller dubbelvagnen och den känns tung i snön. :)
    Får se det som styrketräning.

    Idag och igår har Tage dock ej varit på dagis. Han ville inte! Vi gick dit både igår och idag men han gallskrek och bad mig ta med honom hem igen, vilket inte hänt sedan han var alldeles ny där. Han springer glatt in normalt sett och är jätteglad när vi ska gå dit, så jag hoppas att det bara beror på att han inte varit i form dessa dagar eller något. Dock ångade han sig idag när vi kom hem och ville då plötsligt till dagis. Inte lätt!

    Grattis till ännu fler fina betyg! Härligt med lön för mödan! Förstår att du är superstolt över dig själv!

    Skönt med simning Piri! Innan vi fick barn brukade jag och Johan åka och simma en kväll i veckan. Var kul att kunna göra det tillsammans.

    Idag åkte jag och barnen till ett köpcentrum och jag var totalt slut när vi kom hem. Tage brukar annars vara rätt enkel att ah med och han brukar "sköta sig", men idag var det fullständig kaos. Han sprang iväg från mig HELA tiden och  skrek och grät när han inte fick saker han ville ha. Herregud, det kändes som att alla tittade på oss och tänkte att den morsan har ingen koll på sina ungar.
    Vet ej hur många gånger jag fick lägga de saker jag skulle handla för att jaga efter honom. Skittrotsig var han idag och bröt ihop för allt.
    Aldrig mer shoppingtur med båda och där Tage ska gå själv för att jag bara tagit med enkelvagnen. Så kan det gå!

    Imorgon blir en lugn dag med arbetskompisar och deras barn på besök. Sedan väntar personalfest på fredag. Fick ut och köpa handväska idag eftersom jag kom på att jag nog inte hade någon som funkar. Kände inte riktigt att jag kunde komma med skötväskan på festen

    Skön kväll på er!

  • Piri

    Bra anledning att köpa en ny väska Tage! Själv släpar jag fortfarande på en favvis från senaste London-resan. Den handväskan kommer nog att hänga med länge, den ser liten ut men rymmer massor!

    Ja det är inte lätt när de ändrar sig hela tiden. Så där kan Thea oxå vara. Inte med dagis för där finns bästisarna, men med andra saker. Och det kan göra mig vansinnig ibland!

    Här väntar en lugn helg hoppas jag. Är så trött att det känns som om jag vill gå i ide och invänta våren. Det är väl snön och kylan som gör sitt kan jag tänka. Minus 18 visade termometern. Det ihop med närmare 70-80 cm snö gör ju att man undrar var man hamnat! Tog kort på Theas gunga i går och det skiljer inte mnga cm mellan själva gungan och snötäcket!

    Ha det gott!

Svar på tråden Smått och gott -helt enkelt del 2