• Bruden1

Hyllan LACK -hjälp mig!

Jag har köpt hyllan LACK på ikea och ska ha den liggande i hallen som en sittbänk och kunna ha förvaring i facken, MEN var hittar jag korgar eller lådor som passar där i???

Nån som har den möbeln och har den liggande!?

På Ikea har dem ingen korg/låda som passar exakt till den.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40105627

(¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 & lillstumpan Alicia född 080529 ♥ ¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 13:41
    Behöver ju såklart inte vara korgar/lådor från Ikea, utan från varsom...
  • Svar på tråden Hyllan LACK -hjälp mig!
  • Pappa G

Lite OT, med tanke på användningen som sittbänk,
    LACK går inte att belasta särskilt mycket, då den ju är gjord av en tunn träfiberskiva med papper mellan. Jag har själv fördärvat en..

• Bruden1
    Pappa G skrev 2010-01-22 13:38:51 följande:
    Lite OT, med tanke på användningen som sittbänk,LACK går inte att belasta särskilt mycket, då den ju är gjord av en tunn träfiberskiva med papper mellan. Jag har själv fördärvat en..
    Ja men det blir nog inte så mkt belastning på den i hallen, när barnen ska ta på sig kläderna bara, tror du inte det funkar?
    Barnen väger inte så mkt och inte jag heller, 54 kr, tror du inte den klarar det?
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 & lillstumpan Alicia född 080529 ♥ ¸.?°´¯)
  • Pappa G

Max belastning enligt IKEA:s hemsida är 50 kg..

Det fungerar säkert, men kan vara bra att ha med i tanken när någon tyngre funderar på att använda den, eller om man ska stå på den ex.

• AnLj

Jag skulle nog inte heller använda den som sittmöbel i hallen..

Men kolla Jysk, de brukar ha fina korgar i olika modeller och storlekar!

• Två ska bli tre

Ett tips är att titta på Ikeas hemsida och kika under "småförvaring".
    Där har de massa korgar och annat.
    Ibland står det t.o.m passar hyllan xx osv.
    Alla mått står ju också med.

• Bruden1
    Två ska bli tre skrev 2010-01-22 13:47:45 följande:
    Ett tips är att titta på Ikeas hemsida och kika under "småförvaring".Där har de massa korgar och annat.Ibland står det t.o.m passar hyllan xx osv.Alla mått står ju också med.
    jo jag har kollat där och det finns ingen som passar till lack och när vi va där igår och köpte hyllan så sa dem att det inte finns någon måttanpassad låda el. korg till lack såsom det finns till expedit.

Ja, jag får nog kolla på andra sidor!

Tänkte bara om någon har den möbeln och kan tipsa!
  • Pappa G

Plastbackar från ex. Hammarplast finns ju i massor av storlekar.

Svar på tråden Hyllan LACK -hjälp mig!