• 83an

Fotvårtor

Som barn hade jag väldigt mycket fotvårtor (förmodligen för att jag tränat gymnastik sedan 3 års ålder och då varit barfota i gympasalar flera ggr i veckan). Jag kunde ha 15 samtidigt... *ajajaj*

Nu har vår 4-åring fått nåt under ena tån och det ser klart ut som en fotvårta men den står ut så himla mycket.

Jag vet att mamma och jag försökte med ALLT som bara gick men mina försvann inte. Inte förrän i 15-årsåldern då de en dag bara var borta.

Nu har jag hört spridda bud... en del säger att man inte ska röra dem utan låta dem försvinna av sig självt. Medans andra säger att man ska fila och "krafsa" i och på dem så mycket man bara kan efter t.ex. badet.

Ngn här som har eller haf haft barn med fotvårtor?
    Hur har ni gjort och hur lång tid har det tagit tills de försvinner?

• Svar på tråden Fotvårtor
  • eeos

Vi har köpt VÅRTPLÅSTER på Apoteket.
    står i anvisningen hur man ska göra.

Vårtan försvann på 4-5 veckor.

• Petra 1972

Vi har försökt med att vänta men jag tror den har varit minst ett år så nu har vi köpt en slags kylbehandling och håller på med det (måste vänta några veckor emellan). Heter Scholl Feeze Vårtborttagare.

• 83an

Oki får nog ta svängen förbi apoteket imon och kolla...

• pepprar

Alla mina barn har fått vårtor när de gått i skolan.

Vi har prövat hokus pokus recept och satt på honung med plåster över natten och flera gånger har de försvunnit på en par veckor. Men jag har även filat och tagit bort så mycket som möjligt ur dem först.
    Har ingen aning om det anses bra eller dåligt men det fungerade bra i alla fall.
    Skall sättas på 3 nätter men har fungerat ibland med 1
  • 83an
    pepprar skrev 2010-01-22 19:49:45 följande:
    Alla mina barn har fått vårtor när de gått i skolan. Vi har prövat hokus pokus recept och satt på honung med plåster över natten och flera gånger har de försvunnit på en par veckor. Men jag har även filat och tagit bort så mycket som möjligt ur dem först. Har ingen aning om det anses bra eller dåligt men det fungerade bra i alla fall. Skall sättas på 3 nätter men har fungerat ibland med 1
    Sätta på honung och sen plåster i 3 dagar isträck och sen inte mer???
    Värt att testa
Svar på tråden Fotvårtor