• helenasthlm

Uppsägning pga arbetsbrist-har jag tystnadsplikt mot kund?

Jag arbetar som lokalvårdare hos åtta företag.
    Har nu blivit uppsagd pga arbetsbrist.

Har jag tystnadsplikt till mina kunder??

Det påstår i alla fall min chef pga att det skapar oro hos kunderna.

Men det är väl inte mitt problem. Jag har jätte bra kontakt med mina kunder och alla anställda inom företagen + att det finns många som är mina vänner.

Jag ska ju nu söka mig ett nytt arbete och kommer ju söka hos en massa företag tom hos dom jag utför lokalvård hos idag.

Varför ska jag hålla min uppsägning hemlig??

Vet du om det finns nån sån lag?

Glömde skriva att jag arbetar åt en städfirma som har ca 50-70 anställda, vet inte riktigt.

• Svar på tråden Uppsägning pga arbetsbrist-har jag tystnadsplikt mot kund?
  • missteddy

har du skrivit på ett tysnasplikt papper? om så har du tystnads plikt livet ut

• far

Vadåå? Jobbar du för 8 företag? Alltså du har 8 arbetsgivare? Hur länge har du gjort det? Vet bara att när jag hade 2 arbetsgivare fick jag kvarskatt, pga. av det. 
     Om du är uppsagd pga. arbetsbrist, kan du väl ventilera det till vem du vill? Tystnadsplikt handlar om att man håller truten om allt som händer hos kunden, så har jag uppfattat det i allafall.

• luzorsus

hon lär ha en arbetsgivare med jobbar hos 8olika kunder.....kunder till arbetsgivaren

• luzorsus

ser inga problem i att du ska kunna säga att du är uppsagd....för det är du ju!

• helenasthlm

Jo men inte står det i det papperet vad jag har tystnadsplikt för....

tex vid uppsägning.

Vilken dumskalle håller en sak inom sej!

Min chef har ingen rätt att stå och säja till oss att vi inte får prata om det, enbart prata med henne. Det låter konstigt tycker jag.

Jag undersöker saken för fullt.

Har hittills fått till svar att man aldrig hört talats om tystnadsplikt vid uppsägning.

Tacksam för fler svar....

• helenasthlm

en arbetsgivare men jobbar hos 8 olika kunder=stämmer

• Kilsbergen