• acmarlene

Barnvakt nattetid, hur mycket i ersättning?

Min dotter är 10mån och jag ska nu börja arbeta igen. arbetar 10 nätter i månaden och är ensamstående så jag har ordnat så min kusin som går sista året på gymnasiet ska sova hos oss de nätter jag jobbar. min fråga nu är hur mycket som är rimligt att hon ska få i lön/månad?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-23 21:55
    hon sover hela nätter så det är bara sovnätter det gäller.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-23 21:56
    svart tänkte jag men ska kolla upp lite med hushållsnära tjänster hur det funkar. är rätt nära kusiner.
  • Svar på tråden Barnvakt nattetid, hur mycket i ersättning?
  • Fiyali

Beror ju lite grann på. Ska du ge henne vitt eller svart? Sover ditt barn hela nätter eller kommer det bli mycket vankande "störd" sömn för din barnvakt?

• Mälaröbo
    Fiyali skrev 2010-01-22 22:21:44 följande:
    Beror ju lite grann på. Ska du ge henne vitt eller svart? Sover ditt barn hela nätter eller kommer det bli mycket vankande "störd" sömn för din barnvakt?
    Om hon är nöjd så kanske ett par hundra /natt räcker?
  • mariaheterjag

Typ 500:-/natt tycker jag. Om du har råd dvs... Men det beror på så mycket, vilken kontakt du har med kusinen, hur barnet sovet osv.

• Fiyali

Ja ca en 500, då jobbiga nätter kan vara värt 700, och sov nätterna räcker med en 200.
    Beror ju lite på mellan vilka tider också, är hon barnvakt flera vaken timmar på kvällen, och stannar hon och hjälper till så du får sova på morgonen?

• Aphjärnan

Svart el vitt? Vilka tider? Vad ska hon göra ? Resväg ?
    Berätta gärna lite mer för att kunna ge ett svar...

Svar på tråden Barnvakt nattetid, hur mycket i ersättning?