• Anonym (?)

Min lokalbedövning släpper inte, 12h nu???

Opererat min fot idag, Hallux Valgus, de sövde mig under operationen, men gav mig också lokalbedövning på foten för att lindra smärtan.

Lokalbedövningen skulle släppa på ett par timmar så fick jag med mig värktabletter att ta sedan.

Men det släpper inte, har gått 12h nu och jag känner inte foten alls. Är det här farligt? Någon annan som varit med om samma sak?

Tror att de sprutat in på flera ställen, då jag kan se "spruthål" lite här o där, men det borde väl ha släpp nu.

Har naturligtvis inte tagit några värktabletter.

Hjälp mig med råd!

• Svar på tråden Min lokalbedövning släpper inte, 12h nu???
  • Ungmamma83

lokalbedövning kan mycket väl hålla i upp till 24 h, så det är nog ingen fara.

• Probably the best    in the

Att ringa 1177 är bättre än att fråga här....

• Anonym (?)

Är fortfarande lika bedövad som jag var när jag vaknade, gått 18h nu.

• Anonym (narkosläkare)

Ring dit du opererades! Måste kollas direkt nu på morgonen. Är inte mottagnngen öppen åk till närmsta sjukhus. Kan bero på en nervskada som fortfarande kan åtgärdas.

• Anonym (?)

Va! Kan det vara så allvarligt? Nej kan inte varken få tag eller åka till kliniken, då de har stängt o ligger 40mil bort, men jag får väl ringa sjukvårdsupplysningen här där jag bor då.

Händer det här ofta? Eller åtminstone ngn gång ibland?

• Anonym (?)

Har varit upp på akuten nu, de säger att det troligtvis är en nervskada, men att det inte är någon fara, släpper om några veckor eller så??????????????

Låter underligt tycker jag.

Det otäcka är ju att jag inte känner min fot, nu när jag gick från aktuen tyckte jag att något knäckte till där inne, men känner ju ingen smärta alls.

När jag vaknade efter operationen kunde jag börja på stortån, det kan jag inte nu.

Ja lite orolig är jag iallafall, men jag har ju varit upp på akuten nu o man får ju hoppas att de vet.

• Ungmamma83
    Anonym (narkosläkare) skrev 2010-01-23 07:05:02 följande:
    Ring dit du opererades! Måste kollas direkt nu på morgonen. Är inte mottagnngen öppen åk till närmsta sjukhus. Kan bero på en nervskada som fortfarande kan åtgärdas.
    ????
  • Ungmamma83
    Anonym (?) skrev 2010-01-23 08:36:22 följande:
    Har varit upp på akuten nu, de säger att det troligtvis är en nervskada, men att det inte är någon fara, släpper om några veckor eller så?????????????? Låter underligt tycker jag. Det otäcka är ju att jag inte känner min fot, nu när jag gick från aktuen tyckte jag att något knäckte till där inne, men känner ju ingen smärta alls. När jag vaknade efter operationen kunde jag börja på stortån, det kan jag inte nu. Ja lite orolig är jag iallafall, men jag har ju varit upp på akuten nu o man får ju hoppas att de vet.
    Inte undligt alls, rätt vanligt. Och nervskadar behöver inte vara farliga. Anonym (Narkosläkare) ???? skrämde bara upp dig i onödan.
  • Anonym (narkosläkare)
    Ungmamma83 skrev 2010-01-23 13:22:56 följande:
    Inte undligt alls, rätt vanligt. Och nervskadar behöver inte vara farliga. Anonym (Narkosläkare) ???? skrämde bara upp dig i onödan.
    Farligt och farligt. Att inte känna sin fot är väl inte farligt så man dör av det men nog så handikappande om det inte går över. Att bedöva i fötter under narkos låter inte helt OK i  mina öron. Man märker inte då om man injicerar mitt i nerven vilket kan ge bestående nervskador. Är man vaken gör detta j-ligt ont och man upptäcker direkt sitt misstag. Att uppmana någon att kolla upp en helt oväntad komplikation kan inte vara att skrämas.

TS hoppas det reder sig för dig.
  • Ungmamma83
    Anonym (narkosläkare) skrev 2010-01-24 22:14:59 följande:
    Farligt och farligt. Att inte känna sin fot är väl inte farligt så man dör av det men nog så handikappande om det inte går över. Att bedöva i fötter under narkos låter inte helt OK i  mina öron. Man märker inte då om man injicerar mitt i nerven vilket kan ge bestående nervskador. Är man vaken gör detta j-ligt ont och man upptäcker direkt sitt misstag. Att uppmana någon att kolla upp en helt oväntad komplikation kan inte vara att skrämas. TS hoppas det reder sig för dig.
    tycker det är tragiskt att någon "narkosläkare" ska sitta på fl och prata en massa skit och till på köpet skrämma upp personer.
  • JohannaLG83

Jag gjorde min hallux valgus operation i november. För mej tog det ca 2 dagar innan bedövningen i foten gick ur och då hade jag ont vill jag lova!

Hur känns din fot nu efteråt?

Svar på tråden Min lokalbedövning släpper inte, 12h nu???