• Anonym

Mjölkliknande vätska ur brösten??? Lugna mig någon.

Jag klämde som sjutton på mina bröstvårtor för att dom hade någon vit gegga på sig. Och på det ena bröstet så kom det ut någon vätska som var vit eller mjölkaktig, inte mycket men ändå när jag klämde hårt. Vad faaan är det frågan om? Är jag gravid? Om jag vore det trots flera negativa test så blev jag gravid i början eller senast i mitten av december och inte senare än 13 december allra senast. Kan man få lite vätska i bröstet av andra orsaker och vilka är det om det är så?

Snälla någon lugna mig lite och säg att det inte alltid behöver vara en graviditet som orsakar det här.

Skulle mjölken komma så här tidigt då och bara ur ett bröst?

• Svar på tråden Mjölkliknande vätska ur brösten??? Lugna mig någon.
  • Anonym (etä)

Vissa kan få så vid "för mycket stimulans" av brösten så det är inte enbart ett graviditetstecken!

• Anonym

Äter du några mediciner typ antidepressiva? De kan i sällsynta fall ge mjölkliknande vätska. Annars bör du kolla upp det.

• Anonym

Tar inga mediciner alls. Bara Apotekets vitaminer och järntabletter Hemofen eller vad dom nu heter.

Det var bara ur ett bröst och väldigt lite vätska men dock vätska när jag klämde. Det rann inte nerför bröstet eller nåt utan la sig lite på toppen av bröstvårtan. Med "för mycket stimulans" skulle det kunna ha varit för att jag tryckte så hårt alltså?

Jag hade legat i badkaret i en timme innan och det här hände när jag klev ur och smorde in kroppen.

Har ni haft lite gult klet som är torkat på bröstvårtorna förut och vet någon vad det är?

• nano

Du har inte barn sedan tidigare?

Jag har fortfarande kvar lite mjölk i det ena brösten fasten jag slutade amma för ung 1 år sedan. Någon har sagt att mjölkproduktionen kan ligga kvar hela livet sen, dvs man kan få fram några droppat spontat precis som du har fått och om man vill kan man börja amma en bebis fasten man inte fött den.

Har du inte haft barn sen tidigare så hade jag iaf ringt vc för att fråga.

• Ellenor

Det där gula låter precis som det var för mig i slutet av graviditeten och i början då jag ammade, då var det tjockt och gulaktigt. Men.. Kolla upp det tycker jag!

• Anonym

Jag har inte fött barn men gjort en abort som måste ha gjorts runt vecka 8-10 nånting, jag frågade aldrig hur långt gången jag var. Men det var över 10 år sen.

Jag såg nånstans att det kan ha att göra med pco vet någon om det stämmer?

Svar på tråden Mjölkliknande vätska ur brösten??? Lugna mig någon.