Många frågor om dubai!
Vi (eller mest jag, maken kräver bearbetning ), funderar på att åka till dubai i november, men jag har rätt många funderingar ännu.
Våra barn kommer att vara 4 år och 1 år då. Hur är det för barn i dubai, finns det barnmenyer och barnstolar på restaurangerna?
Var är det bäst att bo? Vi vill bo nära stranden, max 1 km så att den äldra orkar gå utan gnäll, men helst intill stranden och så vill vi helst ha lägenhetshotell. Men det verkar vara svårt att hitta, hittills har jag bara hittat lägenheter 4-5 km från stranden med liten fyrkantig pool eller jättefina hotell vid stranden med superfina poolanläggningar. Och det känns ju lite dumt, att man antingen har både och eller ingetdera så att säga.
Hur är prisnivån för att äta ute? Om en utelunch är billig blir det kanske inte av att vi gör egen lunch heller och då går det bra med bara ett hotellrum.
Nån som kan tipsa om sidor där vi kan leta eget boende istället för att gå genom charterbolagen och på så sätt kanske hitta bra (och billigare) boende?