Ta med utpumpad bröstmjölk till stan, hur?
Ja, som sagt hur förvarar jag utpumpad bröstmjölk om jag ska in till stan med lillan? Lär jag ha den i en kylväska eller klarar den sig i några timmar i skötväskan?
Tack på förhand! :)
Ja, som sagt hur förvarar jag utpumpad bröstmjölk om jag ska in till stan med lillan? Lär jag ha den i en kylväska eller klarar den sig i några timmar i skötväskan?
Tack på förhand! :)
Kylväska såklart.... annars surnar den ju...
Ha den i en kylväska tycker jag.
Kan du inte ta med pumpen istället och pumpa ur i tid till din lilla vill äta? Då slipper du tänka på förvaringen. Det hade jag tänkt göra. Har dock inte gjort det än.
Om man har den i kylväska måste man ju dessutom hitta någonstans att värma den så att bebisen kan få den i rätt temperatur.
Hej allihopa, jag har en elektrisk pump så det känns inte så lockande. Fick det inte att fungera med en handpump. Den pumpen jag har låter som en grävmaskin eller nått liknande, haha. Jag får ta och inhandla en liten kylväska, kanske svårt att få tag på nu när det är lite fel tid på året. Någon som vet någon affär som säljer SMÅ kylväskor? Vill kunna ha den i skötväskan :)
Nu när det varit så kallt ute så har jag inte haft kylväska. Jag har ställt burken i en stor tekopp (en stengods mugg ) som jag haft i frysen innan. Den är så stor att burken lätt får plats, sen har jag lagt en isklamp ovanpå. Mjölken har varit kall efter många timmar! Använder sen samma mugg och gör vattenbad. Har med mig termos. Har pumpat i snart fem månader med elekrisk pump så jag har fått lite rutin på att ta med mig mjölken.....
När jag tog med bröstmjölk så tog jag den i kylväska. Jag hade med en hög, smal skål och en termos med kokhett vatten. När det var dags, kunde jag värma min mjölk var som helst utan att vara beroende av micro eller annat.